IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 6:30 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: ons sep 28, 2011 7:45 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Her kæmper jeg så med at blive færdig til DM, som den kvikke nok har set - så mangler der hjul og bælter og lige præcis bælterne volder mig problemer. Dette er et Dragon sæt som rent faktisk var til at bygge. Det er Dragon's DS bælter som skaber problemer, de skulle kunne limes sammen, desværre opløste limen DS bælterne så meget at samlingen blev alt andet end særlig brugbar. Nu overvejer så at bestille Cyber-Hobby enkelt led bæltesæt, eller lade min luftpistol..

Billede

Billede

Billede

/Carsten


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: tors sep 29, 2011 7:38 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Carsten

Det ser lækkert ud og rigtig fin "weathering". Jeg ville dog forvente lidt ruststriber på selve overdelen i forbindelse med den meget rustne udstødning??

Jeg har også set den som en amfibiekampvogn, så en mulighed er jo at glemme alt omkring de trælse bælter, save undervognen af og placerer resterne i en gang resin vand... :mrgreen:

Pøj-pøj med det.

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: fre sep 30, 2011 11:51 am 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej Carsten,

Det er ganske nyt og forfriskende med 'Den Opgående Sol' i forhold til sites diverse andre kampvogne. Meget fin/diskret weathering. Kan hænde, at monsunen har gjort sit til de manglende ruststriber. Ideen med luftpistolen afhænger jo ganske af temperament, men jeg finder nu ideen 'forbryderisk' og ideens ophavsmand hjemfalden til straf på grund af forsæt til kriminel handling. :mrgreen:
MVH
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: fre sep 30, 2011 2:43 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Hej,

Jeg har læst mig til, at Type 2 (Ki-Ma) var temmelig komplex at betjene og var ikke særlig populær blandt dets mandskab. Japan kom aldrig til at bruge Ka-Mi kampvognens evner som båd i forbindelse med et slag eller en fremrykning. USMC møder første gang Ka-Mi kampvognen i januar 1944 på Kwajalein atollen dog uden kamphandlinger. Næste gang de mødes var på Mariana Ø kæde, hvor Ka-Mi blev indsat i et natangreb og alle Ka-Mi blev totalt ødelagt af USMC Kampvogne og bazooka’er. Sådan et billede tegner sig på de forskellige ø’er, ganske få steder bliver Ka-Mi brugt og med samme resultat - nedkæmpet!!!

Med det for øje, at kampvognen ikke blev voldsomt brugt. Har jeg weatheret min model. Da vi havde om Kwajalein atollens jordbunds forhold i skolen, må jeg have været syg. For jeg aner intet om dette..:o) Men tror det er noget med sand og støv. Det har jeg prøvet at gengive med forskellige farver pigmenter.

Jeg har afladt luftpistolen, og fået medfølgende DS bælter på - ser ud ad H..... til. Men modellen her er et hygge projekt som jeg ikke vil ofre mere tid/penge på.
Nu hvor modellen er færdig bygget, skal den sidste weathering laves og måske lidt ruststriber, ved den nu ikke helt så rustrøde udstødning.

/Carsten


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: fre sep 30, 2011 3:26 pm 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
For at rette op på Carstens sygefravær, så er den korte geografiske historie om Kwajalein, at det er en atol, dvs. et tørlagt koralrev.
Alle fotos fra dengang viser at sand og støv, kombineret med palmetræer og under"skov" er det fremherskende.

Ifølge Wikipedia var der baseret to kompagnier Ka-Mi på de to hovedøer i atollen, nemlig Roi-Namur i nord og Kwajalein i syd. Jeg har ikke kunnet hitte noget om disloceringen af Ka-Mi enhederne.
Selve slaget om Kwajalein tog blot fire dage.

mvh.
Lars le Redak

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: fre sep 30, 2011 8:39 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
1 stemme på luftpistol herfra - men kun hvis jeg må være med :mrgreen:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Type 2 (Ka-Mi)
Indlæg: søn okt 02, 2011 9:10 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Har et hagl med dit navn på, Henrik.. Så kom bare.


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team