IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:24 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tysk camouflage med skarpe kanter
Indlæg: fre apr 11, 2014 7:33 pm 
Ja det er ganske vist et færdigt projekt, men jeg viser hvordan jeg er gået trinvist igang med denne Sd.Kfz. 234/4.

Først bliver den malet panzergul. Så lægges Intelligent Panzer Putty de steder hvor den gule farve skal bevares.
Billede

Der males med den næste farve. Når den er tør, lægges Putty de steder hvor den ønskes bevaret og den sidste farve påføres.
Billede

Når det hele er tørt, fjernes puttyen og afmaskningspapiret. Så kan detaljer sættes på og males.
Billede

Efter en omgang vask, ser det sådan ud.
Billede

Billede


Top
  
 
 Titel: Re: Tysk camouflage med skarpe kanter
Indlæg: lør apr 12, 2014 10:09 am 
Jeg har brugt Intelligent Panzer Putty fra MXpression. Fordelen ved dette produkt er, at det synker sammen over ujævnhederne og det afsætter ikke fedtede skjolder på malingen.
Efter hver gang maling skal det tørre grundigt, da overfladen på Panzer Putty bliver klæbrig. Venter man et døgn er der ikke nogen problemer. Når overfladen er klæbrig, vil det blive svært at anbringe næste sløring uden at rykke til den første.
Jeg har også afprøvet det produkt der hedder Silly Putty. Det er ikke nær så fleksibelt og indeholder en del silikone. Det bevirker at den skyr malingen, der så ikke dækker tæt langs massen.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team