IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er søn jan 19, 2020 10:04 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pz. III Ausf. K
Mærkerne i den gamle Pz. III Ausf. K var forsynet med tal der havde rødt indre. Der skulle kun være de åbne hvide. Da så Orange serie kom med en togvogn og den gamle Ausf. K, havde man lavet nye mærker. De er ikke helt korrekte, men langt bedre end hvad der ellers er på markedet, og Per Nielsen var så venlig at donere de tre 01 jeg manglede for at kunne få mit sæt fra 2012-produktionen færdiggjort.
Yderligere forskning i dette køretøj afslørede noget forbavsende: Trods det er en Ausf. M undervogn med lukkeanordning på indsugning og udblæsning og flydelydpotte samt vandtætte forlygter, var der nogle køretøjer som havde udvendige hængsler på frontlugerne og 01 som var Strachwitz køretøj, havde nødluger på siderne ved bælterne. Det passer slet ikke ind i noget system og er ikke beskrevet nogen steder. De blev så også lige tilføjet.

Billede

Hilsen Bjørn

Titel: Re: Pz. III Ausf. K
Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hej Bjørn. Dejlig model du har fået lavet. Du har da vist brugt lidt PE her og der eller bedrager mine øjne mig? Kan du ikke lige forklare hvad det er der stikker ud fra kommandørlugen i tårnet?

Flot model.
MVH Johan.

Tak for det. :D
Næh der er ikke brugt andet metal end antenner, løb, trækkabler og en forskærm. Resten er plastik. Røggranaterne på tårnet er blevet vendt, så de peger i de retninger som Ausf. K havde. Der er også en del andre korrektioner, for det er et umådelig gammelt sæt, men stadig den eneste der er udsendt.

Det er en kurv som blev brugt af befehlspz. For at gøre opmærksom på hvor eventuelle meddelelser fra flyobservatører skulle nedkastes, kunne en farvet røggranat tændes og anbringes i den lille metalkurv.

Hilsen Bjørn

Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Spændende. Man lærer noget nyt hver dag.

- Johan.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]