Så er det atter tid til lidt forældet plastik fra Vestegnen.
Ove var så venlig at give et FROG sæt med som tilgift ved en handel på swap-meet og der stod stadig et farveskema åbent fra "Classic Aircraft No. 3 - Their history and how to model them - P-51 Mustang" som blev udgivet i forbindelse med Airfix sættet af deres 1:24 sæt.
Der var stadig plads til en A udgave med Allison motor og maskingeværer under næsen.
Så - æskefræs og lidt decals fra blækprinteren.
Et lille forsøg med positionslys. Jeg laver dem oftest med transparent plastik i rød og grøn fra hønseringe.
Med lidt forsigtighed kan man trække dem som sprue over den lille sovenier olielampe, som jeg foretrækker som varmekilde. For her kan du regulere flammen og styre din varmepåvirkning.
En o,5 mm tråd limes fast gennem vingen. (og klippes af i ca. 3 mm længde.
Så føres "stritten" hen mod en lille flamme, og vupti, så lægger den sig ned som en fint lille positionslys på vingen.
Ellers har "Classic Aircraft" givet inspiration til næsten alle mine P51'ere, som nu er oppe på 7 stk.
en P-51D fra Matchbox, ud af æsken og brugt til at forsøge med køkkenfolie som finish. - det gad jeg i det lange løb ikke.
Ellers har alle de næste hjemmelavede mærker med inspiration fra "Classic Aircraft" bogen.
en A-36A dykbomber.
En P-51 D. Den "nye" fra Airfix fra midt 70'erne
en P-51B med malcolm hood fra Monogram
en P-51B træner med malcom/bubble hood fra Monogram. Monogram har begge glas med, så det var smart nok.
en P-51B med malcolm hood
og nu endelig en Mustang I i britisk bemaling.