IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 8:59 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: StuG IIIF8 ved Arnhem
Indlæg: tors aug 09, 2012 2:18 pm 
Offline
Udprægede grater

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:45 am
Indlæg: 33
Geografisk sted: Nørresundby
Hej

Jeg har søgt en del steder på nettet for at få bekræftet\ afkræftet om de forskellige enheder der havde stuG III i og omkring Arnhem havde F8'eren. Fundet masser af StuG IIIG billeder og henvisninger til at de havde blandet StuG's Bla. C/D og G i samme enhed.

Så kan jeg lave en StuG III F8 fra Arnhem?

Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: StuG IIIF8 ved Arnhem
Indlæg: tors aug 09, 2012 3:10 pm 
Alle fotos jeg har hvor typen kan identificeres, viser sig at være Ausf. G. Nogle endda sen G.
Sturmgeschütz-Brigade 280 blev sendt fra Østfronten til Danmark i maj 1944 for at blive genopbygget. De fik nye køretøjer i Åbenrå senere samme måned. I juli blev de sendt til Oksbøl for at træne videre med de nye køretøjer, og i september blev de sendt til Arnhem.
Proceduren var, at når en enhed blev sendt tilbage til genopstilling/rekreation, overgav de deres køretøjer til enheder i deres frontafsnit, så det kun var personellet der blev sendt tilbage. Det er derfor mest sandsynligt, at alle enhedens køretøjer var Ausf. G.
Den anden enhed med StuG. ved Arnhem, var 10.SS-Pz.Div. "Frundsberg". De blev ligeledes trukket tilbage fra samme frontafsnit, så det samme gælder nok for dem.
Man skal aldrig sige aldrig, men der blev kun produceret 250 Ausf. F/8 indtil der blev skiftet til Ausf. G i december 1942, så for mig at se, er der ikke særlig store chancer for en F/8 ved Arnhem.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team