Til den gule farve, RLM 04 Gelb, blev i første omgang valgt Model Master enamel. Men det var næsten håbløst at opnå tilfredsstillende dækning med denne farve. Fire gange airbrush var ikke tilstrækkeligt. Løsningen blev en RLM 04 fra Akan (nr. 81046), der, på Model Master som "primer", giver fin dækning efter én airbrush-påføring. Akan-farverne kan fremskaffes fra
http://www.hobbycolours.com.
Det viste sig, at det gamle Airfix-sæt ikke var komplet:. Der mangler et dæksel på højre side af motorinddækningen… Delen må undværes… den er sandsynligvis gået tabt under byggeprocessen.
Udstødningen er noget af det sidste, der skal tilføjes. Landingslys i vingeforkanten skal også på plads – og selvfølgelig antennetråden. Borehullerne er allerede klar.
Vinduesrammerne i ”drivhuset” er bemalet med Humbrol 242, der svarer til RLM 70 (schwarz-grun), mens Revell RLM 70 er anvendt til camouflage-bemalingen. Selv om begge er RLM 70 ses alligevel en ret markant forskel. Sådan kunne det også være, da Stuka-flyene blev bygget. Så vidt jeg forstår blev cockpitdæksler fremstillet af underleverandører, der ikke altid havde helt samme type maling til rådighed.
Billedet herover viser den dårlige pasning mellem kroppen og bageste cockpit-del. Her mangler også en bagrude med gevær-montage.