Det burde være nemt at lime klardelene på plads. Men helt nemt er det ikke. Problemet er overskuds-lim, der trænger ind indvendigt, hvorfra den ikke kan fjernes.
Før påføring af lim blev klardelen derfor "fortøjret" i rette position med en stump kobbertråd fra en ledning.
Derefter kan fortyndet hvidlim (ca. 40 pct. vand) påføres præcist med metalrøret på "Fine Tip" flasken.
Hvidlimen skal fortyndes af to årsager:
1) Så limen ved kapilær-virkning kan sive præcist på plads mellem limfugerne, og
2) Ufortyndet hvidlim kan kun vanskeligt forlade "Fine Tip" flasken.
For at sikre en effektiv iblanding er "Fine Tip" flasken udstyret med en stålkugle, så blanding kan ske ved omrystning. Nu mangler "kun" bemaling af cockpittet.
Diverse ophæng er nu på plads: To brændstoftanke (?) under kroppen og bomber/missiler under vingerne.
Skinnerne til de to brændstoftanke er anbragt for tæt på hinanden.
Det betyder, at skinnerne skal limes skævt på så der kan blive plads til styrefinnerne på brændstoftankene
- her er noget smuttet gennem fabrikantens kvalitetskontrol
Trumpeter oplyser ikke noget om sættets ophængte bomber/missiler - hverken bemalingsanvisninger
eller kombinationsmuligheder. Alt blev malet hvidt og alt er på plads.
Måske er det helt forkert at montere våben på et opvisningsfly - eller måske er det faktisk
hensigten at vise, hvad flyet kan lastes med..??
Alle skinner/ophæng er CA-limet - efter bemaling. Det ville måske være mere hensigtsmæssigt
at skrabe malingen af for at bruge sædvanlig plastlim.