IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 2:51 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Zimmerit
Indlæg: søn aug 12, 2007 6:35 pm 
Så skete det vi har ventet på siden Dragon indførte den nye støbeteknik: Byggesæt med Zimmerit. Den første er en Henschel Tiger II og mon ikke der følger flere? En Porsche Tiger II er jo indlysende, da den altid havde Zimmerit. Jeg er lidt forbeholden overfor strukturen omkring blenderingen, da jeg synes den netop her plejer at være lidt forstørret i strukturen.
Så kommer ulemperne. Den står til £ 50.00 i England og 89,00 Euro hos Blast. Omregnet skal vi så nok forvente en pris på kr. 775,00 herhjemme.
Der er lidt forvirring omkring nummeret. Perth siger den har nr. 6303, mens Blast og Hannant´s siger nr 61011. Hvis det 5-cifrede nr. er for færdigbyggede eksemplarer, vil det jo forklare meget, men vi venter og ser.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: søn aug 12, 2007 6:44 pm 
Jeg har også hørt nyheden ... men prisen havde jeg dog ikke hørt om før nu.

Fy for pokker en hamper omgang skejser de vil have for den.

Jeg er tilhænger af at lave det ... det er ingen hemlighed, men tiljubler ethvert tiltag der kan gøre det nemmere for dem der ikke vil lave det selv, men jeg håber at de vil vedligehold deres sortement af modeller uden zimmerit.

Bare lige et spørgsmål som jeg er sikker på at du kan besvare Bjørn, hvad koster en "almindelig" Tiger II fra Dragon + et zimmerit sæt fra f.eks. Cavalier?? Jeg mener med den pris som Dragon forlanger for et med zimmrit kan man vel næsten få det samme resultat for den samme pris med nuværende produkter dog vil der være større fleksibilitet med de nuværende produkter med hensyn til at lave skadet zimmerit ... eller tager jeg fejl ??


Top
  
 
 Titel: Kombisæt
Indlæg: søn aug 12, 2007 8:17 pm 
Et standardsæt til den nye pris på 470 kr samt et Ataksæt til 195 kr giver en besparelse på lidt over 100 kr. hvis mit gæt om prisen i Danmark holder. Man har ikke valgfrihed på det støbte Zimmerit, men det er da dejlig nemt. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det nye skal koste langt over 50% mere, for der er da lige mange dele i et sæt med og et uden Zimmerit. Vi må nu nok lige tage en slapper, indtil vi ser hvad der er i sættet samt hvad prisen bliver.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Zimmerit
Indlæg: man aug 13, 2007 10:25 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tirs aug 01, 2006 1:04 pm
Indlæg: 113
Geografisk sted: Bagsværd
Gode venner,

De fem cifrede numre er de såkaldte "Die Cast" færdigbyggede modeller. De har følgende numre:

Dragon 61005 - 1/35 Sd.Kfz.184 Elefant sPzJgAbt 653 (Russia/Poland 1944) - Assembled Finished Model
Dragon 61008 - 1/35 King Tiger Henschel Turret with Zimmerit s.Pz.Abt.506 (Ardennes 1945) - Assembled Finished ModelDragon 61008 -
DRAGON 61006 - 1/35 TIGER I EARLY PRODUCTION (MICHAEL WITTMANN-OPERATION ZITADELLE-JULY 1943) - ASSEMBLED FINISHED MODEL

Fatter ikke, at de kan sælge det skidt for $ 70.

Kilder tæt på Dragon (Tom Cockle) hævder i en mail, at den nye Tiger II med zimmerit ikke kommer til at koste mere end et standardsæt. Men nu må vi se.

bedste hilsner

Steen


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Zimmerit
Indlæg: man aug 13, 2007 11:36 am 
Steen Andersen skrev:
Gode venner,

De fem cifrede numre er de såkaldte "Die Cast" færdigbyggede modeller. De har følgende numre:


Fatter ikke, at de kan sælge det skidt for $ 70.

Kilder tæt på Dragon (Tom Cockle) hævder i en mail, at den nye Tiger II med zimmerit ikke kommer til at koste mere end et standardsæt. Men nu må vi se.



Nå jaja, det var da også svært at forstå at Dragon pludselig skulle være blevet så dyr ... men du ved man vil jo gerne forarges så man tror jo på det hehehe.

Nej at Tamiya og Dragon har et marked for færdigbyggede modeller kan være svært at forstå, men omvendt kan man se på Ebay at færdigbyggede modeller - hvis de ellers har en rimelig kvalitet - sælger for gode penge. Det bliver spændende hvornår nogle stiller op med en af disse færdigbyggede modeller fra Tamiya eller Dragon i en konkurrence herhjemme og om vi som dommere er istand til at se det.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: man aug 13, 2007 11:50 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tirs aug 01, 2006 1:04 pm
Indlæg: 113
Geografisk sted: Bagsværd
Selv om jeg ikke forstår, at der er et marked for fabriksfremstillede modeller, må jeg indrømme, at billederne af bl.a. Dragon tidlige Tiger I i Die Cast-versionen ser ganske fin ud. Gad godt se et billede af den fabrik eller hule, hvor de stakkels ansatte sidder på linje og bygger modeller.

Med hensyn til prisen på Dragons nye Tiger II med zimmerit, så er det værd at huske, at Dragon gennem et stykke tid har udgivet 1/72 sæt med ganske flot zimmerit uden merpris.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 15, 2007 12:28 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Zimmerit laver man selv DIXIT 8)

Hvis man har ro på, så kan man indkøbe ældre Dragon byggesæt (Dem der er udgivet for ca et halvt år siden) hos adskillige leverandører i østen til typisk halv pris set i forhold til dansk udsalgspris. Alternativt så kan man også købe sættene indenfor EU, så slipper man typisk for at T&S fordyrer projektet. Den af Bjørn annoncerede pris på typisk 470 kr i DK for et af de nyere sæt er nok lidt højt sat, Jeg har set 430 kr prissat som "standardpris" hos min nærmestelokale hobbybiks (Duus i Rødovre stationscenter) for de nyeste Dragonsæt. :P

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 15, 2007 8:50 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tirs aug 01, 2006 1:04 pm
Indlæg: 113
Geografisk sted: Bagsværd
Det er da flot, at du selv kan lave din egen zimmerit :D

bedste hilsner

Steen


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 15, 2007 12:53 pm 
Dan Seifert skrev:
Den af Bjørn annoncerede pris på typisk 470 kr i DK for et af de nyere sæt er nok lidt højt sat,


Du har ret, den er sat for højt nemlig 50 øre!
Den danske importørs officielle pris er kr. 469,50.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: lør aug 25, 2007 11:09 pm 
Nå ovre på Finescales forum er der også en del snak om dette sæt. Tilsyneladende har Dragon haft en stand ved IPMS National Convention i USA hvor de har solgt omtalte sæt til en pris på $38, Great models skulle have det til $48 og Hobby link Japan havde åbenbart også en stand hvor de solgte den til $37, altså en pris omkring 200 - 250 kr. Dertil kommer selvfølgelig moms osv. så den bliver jo nok dyrere herhjemme ... med andre ord, som det tidligere er konstateret, det samme som et sæt uden zimmerit.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team