IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er søn feb 25, 2018 5:38 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Opel Blitz igen, igen
Dragon (må deres sjæle brænde i Helvede) kommer med en Opel Blitz :roll: Havde de så bare været lidt opfindsomme og valgt første eller anden udgave, men nej. Det bliver 3. udgave som både Italeri og Tamiya.
Når de nu skulle lave en lastvogn (og det er da innovativt), så kunne de da have valgt bedre ved at udgive en Phänomen Granit eller en Büssing.

Hilsen Bjørn

Titel: Re: Opel Blitz igen, igen
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup DK
Hejsa,
Det er da gaaaab kedeligt :cry: som Bjørn skriver så ville det havde klædt dem hvis de havde været innovative og udgivet en af de andre 3-ton klasse lastbiler ,jeg kan nævne i flæng Borgvard eller Mercedes (Istedet fot Italereis hybrid L3000);men nej de skal absolut forsøge at udkonkurrrere de allerede udgivne eksemplarer. Mit gæt er at prisen bliver en alvorlig konkurranceparameter, da deres produkter ligger ,for de fleste større sætudgivelser over 300 kr.- og den udmærkede udgave fra 2-Star kan hjemkøbes for 235 kr,-
Det eneste positive er at de begynder at udgive tyske hjulkøretøjer (måske) :P

Formand IPMS Danmark

Maler med pensel

Geografisk sted: Bagsværd
Hold da op med at klynke, det er da en farlig ballade med jer to. Når Dragon kommer med et sæt, ved vi, at der efterfølgende vil komme en række andre versioner af dette køretøj. Noget som Tamiya ikke har formået i udstrakt grad. Tænk på, at der uden tvivl vil komme en ny Maultier, sanitetsvogn og radiovogn på Blitz.

Se nu bare på deres pz IV G, som kom for noget tid siden. Nu er den her i en ny version med skørter. Jeg elsker skørter

Billede

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Skørtejæger! :mrgreen:

John

Profil Email  

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Det er da muligt at dragerne efterfølgende vil komme med forskellige - formodentlig bedre end konkurrenternes - udgaver af fragtlynet. Men det er stadigvæk mangel på variation, at gentage de samme versioner, som vi tidligere har set på markedet. Hvis de nu f.eks. i stedet havde valgt at lave den lille 1,5 tons udgave af lastvognen. Den blev da også brugt militært, selvom den måske ikke blev produceret i helt det samme antal.

En Phänomen Granit ville også være alle tiders valg. Den var jo også baggrundsstaffage på forsideæsken af deres daværende Kübelwagen sanitetsudgave, for nogle år tilbage. Det var de år, hvor jeg fik forhåbningerne af, at de andre køretøjer der blev vist på æskebilledet sammen den pågældende model, var det næste projekt der ville blive udgivet. Men det kan man sandelig ikke påstå holdt stik :( :(

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup DK
Niels Helge Rønkjær skrev:
Den var jo også baggrundsstaffage på forsideæsken af deres daværende Kübelwagen sanitetsudgave, for nogle år tilbage. Det var de år, hvor jeg fik forhåbningerne af, at de andre køretøjer der blev vist på æskebilledet sammen den pågældende model, var det næste projekt der ville blive udgivet. Men det kan man sandelig ikke påstå holdt stik :( :(

Tja Niels
Det er jo ønsketænkning,du har fat i der...Desværre holder din teori ikke,der er rundt omkring på nettet skrevet adskillige indlæg om netop om man kan tyde fremtidige udgivelser ved at studere baggrundene på æskeforsiderne, det er skønne tanker; men uden hold i virkeligheden.. 8)

Steen: det er da godt nok en skøn udgivelse, den ausf G der. selvom det er en genbrugsudgivelse med skørter :wink:

Formand IPMS Danmark

Det vil vi nok se mere til i fremtiden. Mange sæt der bliver piftet op med andre bælter eller sideskørter.
Jo da, Steen er helt vild med genbrug. Fx. har han netop købt et brugt hus.

Hilsen Bjørn

Maler med pensel

Geografisk sted: Bagsværd
Gode venner,

Prøv lige at se, hvad I får med den nye Dragon Blitz.

Et korrekt lad og mulighed for at bygge en mandskabsudgave, som blev brugt ved infanterienheder mm. Tamiya laver jo kun "last" udgaven.

En detaljerigdom. Jeg har bygget Tamiyas, og den er da fin, men den når ikke Dragons niveau

Se selv:
Billede

Billede

Billede

Billede

Profil Email  

Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Geografisk sted: Farum
Bjørn,

På bagsiden af Ekstra Bladet er der en perlerække af gnavne gamle mænd, der skiftes til at beklage sig om dette og hint. Måske skulle du ringe og høre om der er en åbning? Det forekommer mig at du er topkvalificeret :twisted:

Profil Email  

Henrik mener åbenbart at kritik kun er konstruktivt når det ikke er negativt. Nu læser jeg kun avis og kender derfor ikke Ekstrabladet, men er det som i sin tid på TV med vrisne gamle mænd, fandt jeg faktisk at de havde en klar pointe og deres "modstandere" kun kunne udmærke sig ved at være holdningsløse og såkaldt progressive. Henrik: Byg nogle flere fly.
Steen
Ja det kan da godt være at der er mange flere detaljer, men se på hvad vi og andre bygger. Den med åbent motorrum og kabine bruges yderst sjældent. De fleste (også jeg) interesserer sig kun for det eksteriøre og derfor er det ikke særlig positivt, når et firma fx. detaljerer tingene så meget, at man skal sætte 48 bolte i drivhjulene.
Vi tænder mere på nye versioner og det er dælme ikke særlig innovativt at fremstille en model som er lavet to gange før, uanset detaljeringsgraden, når man med et par få ændringer kunne lave en nyskabelse. Det er vel Dragons (må deres sjæle brænde i Helvede) intention at slå fjenden (alle andre fabrikater) der hvor han er. Det så vi ved Verdun, og det havde heller ikke andet udfald en at alle blev slidt op.

Hilsen Bjørn

Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Geografisk sted: Farum
Citat:
Henrik mener åbenbart at kritik kun er konstruktivt når det ikke er negativt.

Du er alt for venlig Bjørn. Alle der læser dette forum ved, at jeg mestrer den negative kritik til fulde.

Citat:
Nu læser jeg kun avis og kender derfor ikke Ekstrabladet

Jeg har aldrig refereret til Ekstra Bladet som avis

Citat:
men er det som i sin tid på TV med vrisne gamle mænd

Glæder mig, at du alligevel ikke er så finkulturel, at du heller ikke ser TV

Citat:
men se på hvad vi og andre bygger. Den med åbent motorrum og kabine bruges yderst sjældent. De fleste (også jeg) interesserer sig kun for det eksteriøre

Det er da fantastisk, at et firma som Dragon m.fl. der trods alt lever af at producere skalamodeller, ikke deler dit utrolige klarsyn

Ikke flere 'morsomme' citater. Man kunne forledes til at tro, at jeg var ude på at starte en flammekrig med Bjørn, hvilket ingenlunde er tilfældet. Jeg vil blot slå til lyd for, at vi som modelbyggere ikke opfører os som forkælede børn, men alene glæder os over, at der i en verden, hvor modelbygningen som vi kender den, bliver færre og færre modelbyggere, trods alt fra tid til anden laves et lækkert byggesæt

Profil Email  

Henrik Stormer skrev:
Man kunne forledes til at tro, at jeg var ude på at starte en flammekrig

Det kan man jo altid hælde af når man har fået luftet sine idiosynkrasier.

Tilbage står det simple: Hvorfor laver de ikke type 1, type 2 eller en Allrad istedet for at lave "den sædvanlige"? :roll: Vi får aldrig svar, men det virker noget besynderligt. Det var netop det vore klager går på.

Og nej, jeg ser ikke fjernsyn, men havde en kæreste som syntes, at det ville være hyggeligt hvis jeg så sammen med hende, og der smuttede da et par ting med.

Hilsen Bjørn

Bruger sprøjtepistol

Geografisk sted: Frederiksberg
Jeg tror.....at den ville være glimrende i et diorama ;0D))
mvh
Lasse

Profil Email  

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Som sagt; selvom Dragons valg af lastbil gerne måtte have været noget andet, er jeg helt enig med Lasse og den er da også meget flot. I den forbindelse har Bjørn en pointe i at det mange gange er flertallet af modelbyggere, der bygger køretøjerne mere eller mindre out of the box. Til gengæld er det ligeså ofte netop de modeller der skiller sig ud og stjæler billedet fra resten, på udstillinger i ind-og udland, hvor modelbyggeren lige præcist har gjort et større stykke hjemmearbejde, f.eks. ved at åbne kølerhjelmen og givet motoren den helt store tur med ledninger på strømfordeleren m.m. Som det her er muligt med denne udgave.

Men når udgivelsen først og fremmest bliver fra Cyberhobby, bliver det måske også kun et mindretal som får mulighed for at købe den, hvis de er hurtige nok til svinge plastikkortet på nettet.

Jeg kan jo forstå at Cyberhobby er efter først til mølle principet.....eller "finders keepers, losers weepers" :mrgreen:

Profil Email  

Niels Helge Rønkjær skrev:
Men når udgivelsen først og fremmest bliver fra Cyberhobby, bliver det måske også kun et mindretal som får mulighed for at købe den,

Ikke nødvendigvis, for i visse dele af verden udgives sættene som Cyberhobby mens de andre steder er normale udgivelser, for samme indhold. Om Cyberhobby så ikke kaster så meget af sig som normalt, kan jeg ikke udtale mig om, men normalt er deres udgivelser kun mulige at få direkte, d.v.s. de scorer mellemhandleravancerne. Jeg har ikke set sættene blive billigere af den årsag.

Hilsen Bjørn

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]