IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er ons maj 22, 2019 5:10 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Masterbox Mercedes-Benz type 170
Jeg har lovet at sende dette videre fra en stakkels modelbygger der er dybt frustreret. Det var åbenbart hvad Masterbox kunne komme op med efter flere års ventetid. :evil:

Hilsen Bjørn

En ting er at der ikke er æts med til køleren, og at dækkene er af gummi, det kan en eller anden AM fabrikant sikkert gøre noget ved, men karosseriet er forkert. Der er et mellemrum mellem de bageste døre, og bagenden af karosseriet, på 2-3 mm, hvor det ikke når sammen. Det kan da repareres, men det er ikke det man forventer, eller ønsker af en model i 2011. Det er simpelthen for dårligt og dybt skuffende, og ikke særlig god reklame for Masterbox. Man må håbe de finder ud af at gøre noget ved deres forme, inden der når for mange modeller ud til forbrugerne, og så satse på at Miniart gør deres hjemmearbejde lidt mere grundigt end Masterbox har gjort. Så hermed er advarslen sendt videre. Der er fine detlajer i modellen, men den er IKKE pengene værd.

Titel: Re: Masterbox Mercedes-Benz type 170
Kan bare det med æts og resin

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Udfra at MB profilerer sig på deres hjemmeside med at de nærmest har et godt samarbejde med Miniart, Roden, mfl., kan jeg på den baggrund frygte lidt at Miniart blot bruger MB's forme, som de er, fremfor at designe deres egne. Bytte-bytte købmandspolitikken har vi jo ligesom set til bevidstløshed adskillige gange, blandt plastproducenterne.

Og i disse krisetider, brug da....osv. :mrgreen: :roll:

Profil Email  

Hvis du havde sammenlignet deres udgivelser ville du have bemærket, at det er forskellige køretøjer de hver især kommer med.

Hilsen Bjørn

Jeg HAR bidt mærke i at MB's udgave er den militære terrænudgave, mens Miniart's 3 stk. er civille versioner. Men derfor vil det vel være ikke helt usandsynligt at de alle har haft flere komponenter tilfælles, som f.eks. bundrammen o.a. Er det så ikke blandt de dele i byggesættet, der åbenbart er helt ad H.... til, er der selvfølgelig håb for at Miniart's udgaver vil vise sig at være OK. :|

Profil Email  

Niels Helge Rønkjær skrev:
Udfra at MB profilerer sig på deres hjemmeside med at de nærmest har et godt samarbejde med Miniart, Roden, mfl., kan jeg på den baggrund frygte lidt at Miniart blot bruger MB's forme

Kan vi ikke få en dokumentation eller forklaring på denne konspiratoriske påstand?

Hilsen Bjørn

Ja, de katalogiserer dem i hvert fald på deres liste i deres "Our Friends" sektor på hjemmesiden. Og da man ud fra den liste ikke kan læse at de forhandler de respektive venners produkter, vil jeg finde det mere sandsynligt at der er tale om en eller anden form for samarbejde. Det vil der vel heller ikke være noget mærkeligt i, al den tid som markedet må formodes at blive mere og mere presset for afsætningsmuligheder.

Noget helt andet er den festlige læsning af kundernes mailkommentarer, både hos MB og Miniart. Bortset fra de uforståelige kommentarer på kyrillisk, er der ikke mangel på variation af hvad folk gerne vil se af figuremner: kvindelige Krimtatarer 2VK, hollandske, finske, italienere ETO tropper. Tyrkiske kanonører og ANZAC infanteri, Galipoli 1915, philipinske guerilla forsvarere på Bataan halvøen, 1942. Soldater fra middelalderen, osv.osv. Mange af emnerne har næppe kommerciel interesse nok til nogensinde at blive til virkelighed. Speciel ikke et emne som en henrettelsespeleton, som en syg spade fra Holland efterlyser :roll:
Sjovt nok er der også en hilsen fra et af vores medlem, pr.februar (i år?), som udtrykker sin begejstring for MB's master af 170V'en og slutter med "I'll buy them all!"

Håber så sandelig ikke det er den stakkels omtalte modelbygger. For så må skuffelsen være ekstra tung at bære. :(

Profil Email  

ORV. Alle konspirationsteoriers moder. Det var da lidt af en konklusion. :shock:
Jeg må nu sige, at jeg endnu ikke har fundet noget tegn på bytning af forme eller lign.

Hilsen Bjørn

Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Niels Helge Rønkjær skrev:
Sjovt nok er der også en hilsen fra et af vores medlem, pr.februar (i år?), som udtrykker sin begejstring for MB's master af 170V'en og slutter med "I'll buy them all!"

Det var IKKE mig!! :lol: Men jeg kan prøve at finde ud af om de bytter forme.
Har lige været på lejrskole med 450 børn, tager lige en slapper først. :mrgreen:

John

Profil Email  

Næh, det er såmænd Dan, som der også står. Den skraptseende modelbygger vil jo også bemærke, at det er skrevet før den blev udsendt.
Jeg har stadig ikke set nogen form for bytning af forme som Niels mener, men lad os nu se hvad John kommer op med.

Hilsen Bjørn

Brugeravatar

Jeg har snakket med MasterBox, og de er overrasket over at MiniArt også har en 170 V. Der har ikke været nogen form for samarbejde.

john

Profil Email  

Ja så fik vi da slået fast, at der er langt mellem fakta og teoretiske spekulationer.
Det er dog besynderligt, at det kommer som en overraskelse for Masterbox, for der har da på Miniarts hjemmeside i næsten to måneder været annonceret en udgivelse.

Hilsen Bjørn

Brugeravatar

Det er måske ikke længere en overraskelse, men det var det sandsynligvis da det kom frem.

John

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup DK
Hej
Da jeg nu er nævnt (eller afsløret) :!: som den begejstrerede modelbygger så vil jeg da gerne forsvare mig med at jeg var efter at have set deres billeder på hjemmesiden var ovenud begejstreret over hvad jeg så,at der så nu er gået et pænt stykke tid siden, og jeg har stadig ikke købt benævnte model, så jeg kan ikke verificere historien med samlingsproblemer ; men jeg mener stadig at den har lavet en super flot model. Jeg forstår dog ikke hvorfor at de ikke får sendt 170VK udgaven ud hurtigst muligt, det er den som primært blev brugt og der findes adskillige billeder af den. end af de civile versioner.
Det ser heller ikke ud til at Miniart kan finde ud af det, de har annonceret indtil flere civil versioner og ingen 170VK :shock:

Formand IPMS Danmark

Det sidste nye fra den fyr som er ved at bygge vognen:

Hvis man ser bort fra tegningen som ikke er særlig præcis, pusler lidt med delene og er lidt omhyggelig, kan man faktisk få det til at passe langt bedre end han angav i første omgang. :lol:
"jeg har været lidt for hurtig/ikke grudig nok med min MB 170. Den bageste del af karrossen D2 passer godt nok med resten, hvis man anbringer den korrekt, således at der IKKE bliver et gab på 2-3mm mellem den øverste del af bagdørene og D2....det ikke er helt tydeligt på tegningen, hvordan den skal sættes rigtigt sammen. :oops: "

Det var altså ikke så slemt som første angivet, men det ville jo være rart hvis der var andre kilder til bygningen af Masterbox sættet.

Hilsen Bjørn

Brugeravatar

Jeg ville have haft den, men Post Danmark nægtede at anerkende at modellen var sendt som en gave, og forlangte en kvittering. Da jeg derefter forklarede sammenhæng, nægtede de at godkende papirene fordi de var skrevet på Fransk og Ukrainsk. Det skal stå på engelsk påstod de, selvom de er de samme papirer som Ukraine bruger til resten af verden, uden problemer vel at mærke!

sure hilsener,

John

Profil Email  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]