IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs mar 19, 2019 12:40 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Priseksplosion
Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om panser, men det er da fuldstændig vanvittigt som priserne er steget på sættene. Både køretøjer og figursæt har fået nogle stigninger der ikke er set i mange år. Priser på sæt til £ 66 og euro 70 og figursæt med stigninger på ca. 50% gør at man er glad for at have et stort lager.
Nu tænker man sig godt om før man køber nyt. Vi har krise og der tales om at handlen skal sparke det hele igang, men det er ikke lige det jeg får lyst til når jeg ser de nye priser. :evil:

Hilsen Bjørn

Titel: Re: Priseksplosion
Kan bare det med æts og resin

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Nu er det der skal sparke væksten i gang, nok heller ikke ment som at vi skal importere flere varer. Det plejer ikke at være det der hjælper på et lands økonomi - i vores tilfælde er der til gengæld ikke rigtigt noget dansk fremstillet at købe :roll:

Men flere analytikere har været inde på, at de kinesiske lønninger i øjeblikket stiger med 15-20 % p.a. i visse brancher og det skal vi til at vænne os til det kommende årti. Det lader til at de dygtigste af deres højtuddannede, har fået mod på at slå i bordet og kræve ind. Åbenbart så voldsomt at Kina nu selv er begyndt er importere varer og tjenesteydelser fra nabolandene, hvor udviklingen endnu ikke er kommet op på deres niveau.

Profil Email  

Det kan man da kalde lidt af en fortolkning. Jeg har på intet tidspunkt hævdet at det var os der skulle sparke tingene igang, men de lande der producerer må have den interesse. Sådan!!

Hilsen Bjørn

Maler med pensel

Hej alle

Jeg læste igår en artikel om netop dette emne:

http://www.modelingmadness.com/why_are_ ... ensive.htm

..god pointe!

Hilsen Nicolai

Profil Email  

OK han har en pointe, men kun et lille stykke af vejen og kun hvis vi taler om detailpriser. Jeg taler om engrospriser som er basis for detailpriserne, og de er jo ikke er afhængig af lokal eller internetbaseret konkurrence og derfor afspejler den reelle pris. Ydermere er disse stigninger ikke noget der er sket over længere tid, men meget hurtigt.
Forfatterens undersøgelse afspejler jo også, at svaret du få afhænger af spørgsmålet du stiller.

Hilsen Bjørn

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]