IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs apr 16, 2024 7:19 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tamiya Nyt
Indlæg: ons apr 18, 2012 9:48 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
Jeg har lige set denne nyhed på Tamiyas site:

 89553  1/35 U.S. Tank Destroyer M36 Jackson
 89554  1/35 U.S. Tank Destroyer M10

Godt nyt til fans af US Armor!! :-)
men nogle underlige numre. De plejer at starte med 35

Hele listen er her:

http://www.tamiya.com/english/news/news1203/news0.htm

John

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: ons apr 18, 2012 10:10 pm 
Ja de fortsætter den fantastiske nyhedsstrøm og kommer med en Elefant :oops:
Det er jo heeelt innovativt :evil:

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: ons apr 18, 2012 10:29 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
De kunne jo prøve med sådan en:

Billede

Det ville i det mindste være lidt innovativ.
John

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: tors apr 19, 2012 5:56 am 
Udenlandsk slinger.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: tors apr 19, 2012 7:35 am 
Ja det tog ikke lang tid før Dragon (må deres sjæle brænde i Helvede) annoncerede endnu en Ferdinand/Elefant. Helt klart et modtræk til Tamiyas Elefant. Det er ren handelskrig. :roll:
Denne gang er der tale om en Ferdinand fra Kursk. Det er deres 7. Ferdinand/Elefant.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør apr 21, 2012 12:22 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Hmmmm....jeg er lidt mistænkelig mht. de 89 numre fra Tamiya. Vi kan måske risikere at det drejer sig om byggede og færdigbemalede plastmodeller, som de jo allerede har lavet nogle stykker af, de senere år. Og dem har de måske valgt at omdøbe med nye numre?

Skulle det endelig hedde sig at det er helt nye udgaver af M10/M36, vil jeg personligt håbe at i det mindste M10 kan laves med det allertidligste forsøg på kontravægte på tårnet - de såkaldte "suitcase" versioner, der var påsat med en form for remme og havde den samme diagonale vinkel som tårnhækkens øverste del og som sås på de tidligste M10's i Afrika, hvor panserjægeren havde sin debut, i slaget om Maknassy, Januar/Februar '43. Varierede udgaver af M36 har både AFV Club og Academy for længst lavet med deres sæt, hvor der både er mulighed for de forskellige typer kanoner samt sekundær bevæbning og intermistisk overdækning af tårnåbningen. En mulighed er selvfølgelig er den kan laves som postwar udgave, som franskmændenes i Indokina og sydkoreanernes efter koreakrigen og for ikke at glemme; serbernes udgave i borgerkrigen i eks-Yugoslavien for små 20 år siden, hvor de proppede en T34/85 motor ind i bamsen, hvilket skulle have krævet en ændring af motordækket. We'll see......


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør apr 21, 2012 12:55 pm 
Nej altså Niels, 89-serien har altid været udgivelser i "Limited Edition". I det mindste de sidste 15 år.
De M10 og M36 i denne serie er de gamle. Det er der allerede skrevet om på Nettet.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør apr 21, 2012 1:42 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
All right - jeg har jo heller ikke lige så meget tid som dig til at fise rundt på nettet i døgndrift - det skal man tydeligvis være arbejdsfri for at kunne nå :mrgreen:

Men vil de virkelig være sig selv det bekendt :( - at genudsende de gamle smadderkander, fra den gang de kunne få indlagt motor, som holdt højst 10 minutter???? De burde skamme sig :evil: Okay, de kan da være meget sjove at øve teknikker på -har selv et par stykker liggende fra den gang Academy genudsende dem under deres eget logo. Faktisk er M36's tårn nærmere 1/35 end 1/32, som resten af køretøjet læner sig op ad. Men der skal en pæn mængde ekstra jams ind i tårnet, før det begynder at ligne orginalen :roll:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør maj 19, 2012 7:17 am 
Den Elefant som Tamiya udgiver, er uden Zimmerit. :evil: De har her en chance for at udgive noget der kunne vise, at de stadig var med, men misser muligheden. :cry:

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør maj 19, 2012 9:57 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Syntes da netop, at Tamiya viser at de stadigvæk er på banen ved ikke, at lave zimmerit. Dragons forsøg på at lave zimmerit er jo ikke svaret på modelbyggerne zimmerit trængsler. Ligner hvad det er, en tyk plast plade med et ensartet mønster på, som på den færdige model mere ligner tillægs panser end noget andet.
Tror det er meget fornuftigt af Tamiya ikke og prøve og løse zimmerit “problemet”, men fastholde Putty ideen. Den er besværlig, Ja! men den virker.

Det eneste zimmerit produkt jeg har prøvet som virkede, nemt at påsætte, ingen synlige samlinger i hjørner, kunne slibes og kradses i så det ikke så for “pænt” ud. Var papir zimmerit som Show Modelling lavede, det virkede. Og kan ikke fås mere :(

Tamiya må meget gerne udgive flere byggesæt, de kan det med at lave meget fine byggesæt. Nej ikke med alle mulige gadgets, ikke en masse alternativer. Bare et godt og veludført byggesæt. Nemt at bygge, perfekt passform og hvor man efter temperament kan detaljere videre på.

Jeg medgiver da gerne at Tamiya's sæt kan virke lidt kedelige, når man nu ser hvad alle producenter smider i deres byggesæt. Til gengæld ved man hvad man får, når man går hjem med en Tamiya æske under armen, kvalitet!

/Carsten


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør maj 19, 2012 10:26 am 
Nu skal man jo afholde sig fra at diskutere religion, men de sæt jeg har med støbt Zimmerit er hverken ens i mønster eller tykkelse.
Ja Tamiyas sæt har den fordel at de passer sammen. Byggevejledningerne er gennemarbejdede, men det er ikke den store detaljerigdom der præger deres sæt.
Hvis vi ser på deres udgivelser i 2012 indtil videre, er der bortset fra Elefanten, tre genudgivelser af meget gamle sæt, en genudgivelse af et 5 år gammelt sæt, et sæt fra CMK, to fra Italeri og et fra ICM. Tja, jeg mister ikke pusten. :(

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør maj 19, 2012 4:09 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Træk hellere vejret dybt ind - for det kan meget vel vise sig at Elefanten også blot i sin grundform er Italeris gamle sæt fra 1970'erne :roll: Nu har jeg aldrig bygget kleperten selv, men jeg har da set ned i æsken, på Frederik Lemche's sæt (tidligere gammelt medlem, for dem der ikke kender ham) Og den husker jeg ikke som værende med Zimmeritmønster på sine plastdele.

Ak, det er ikke som tiderne var under stifteren af Tamiya Models. :( Junior har tydeligvis ikke sin fars mod - eller også er han i højere grad underlagt sin bestyrelses luner og tilbageholdenhed :?:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør maj 19, 2012 4:36 pm 
Niels Helge Rønkjær skrev:
Nu har jeg aldrig bygget kleperten selv, men jeg har da set ned i æsken
Næh for havde du kendt bare en smule til det gamle sæt, ville du jo nok ikke have udviklet den konspirationsteori. Ja jeg har engang set et billede af Tordenskjold.
Pz. III fra Gunze, Dragon og Tamiya har alle samme grundform, men de er da ikke kopier af hinanden.
Tamiyas Elefant og Italeris har samme grundform, for det er jo det samme køretøj.
Skulle Tamiya iflg. din noget luftige teori have kopieret Elefanten, var det måske en bedre ide at bruge en 3 år gammel frem for en 30 år gammel model.


Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tamiya Nyt
Indlæg: lør jun 09, 2012 10:33 pm 
Tamiya kompenserer på den ene side for en mangel og på den anden side går de fx. Atak i bedene. De kommer med et sæt Zimmerit til deres Elefant. Det ville selvfølgelig have været bedre hvis den var lavet med Zimmerit, men det er da bedre end ingenting. :?

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team