IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 21, 2019 8:27 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ny bil
Jeg går ud fra at det nu er kendt, at Tamiya kommer med en Simca 5. Noget andet end serien af flydere fra ICM.
Se støberammer etc. på http://militarymodels.co.nz/page/4/

Hilsen Bjørn

Titel: Re: Ny bil
Kan bare det med æts og resin

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Ja, undskyld...men nu har jeg kørt op og ned på side 4 og de eneste støberammer jeg kan se et udsnit af, er af Italeri's Cannone da 47/32 (med nogle elendigt stive mandskabsfigurer). Jeg har også ledt efter et fremhævet link på siden, til omtalte bil. Men heller ingen succes. Har jeg overset noget eller hvad :?

Hvis det drejer sig om den lille ekstrem kompakte Simca, som den franske hær brugte, så blev den også brugt i den italienske hær under navnet Tipolino. Jeg er dog ikke klar over italienernes udgave var beslagte eksemplarer fra den franske hær, eller de købte en større mængde før krigen, evt. producerede dem på licens :?:

Profil Email  

Nu er det jo sådan, at det er et dynamisk forum hvor der fyldes på hele tiden. Hvis man så venter nogle dage før man besøger stedet, så er den selvfølgelig rykket bagud. Du kom først til over en uge efter! Du kunne jo have søgt lidt bagud og fundet den på side 8 idag, og så lige ventet med at hælde din irritation ud på et ganske spinkelt grundlag. Brug hovedet før tasterne. Der er nemlig en dato under overskriften og den viser hvad dag indlægget blev sat på. Da mit indlæg var sat på d. 1/8, så det var måske før den dag du skulle se efter. Faktisk blev den sat på siden 27/7.

Hilsen Bjørn

Kan bare det med æts og resin

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Jeg var på ingen måde irriteret, da jeg søgte efter den pågældende artikel, kun forvirret. Og jeg søgte faktisk både frem og tilbage på den newzealandske hjemmeside, men gik altså ikke tilstrækkeligt langt tilbage. Hvorfor jeg opfattede dit indlæg som d. 9/8 og ikke d.1/8, kan jeg ikke forklare...må have været min fantasi, der har spillet mig et puds.

Men en lille bøn fra min side: kunne vi i fællesskab ikke godt prøve at lade være med at gnave hovederne af hinanden, bare fordi - i mit tilfælde - jeg overser små detaljer eller skriver en sætning, som skal forståes med et glimt i øjet, men i stedet bliver opfattet som en snagen, eller dyb fornærmelse (undskyld, Jonny - jeg mente det ikke så slemt :( ) Jeg ved godt at det skrevne ord kan blive fortolket anderledes af modtageren, end det er tænkt af afsenderen. Men det fremmer næppe lysten blandt de resterende medlemmer, der endnu ikke er logget på, til at blive registreret, hvis de som gæster går ind og fra tid til anden oplever en - hvad jeg vil betegne som - ond stemning, blandt indlæggene. Man bliver træt af gang på gang blive opfattet som en idiot, blot fordi man laver fejl. Det kan faktisk godt lade sig gøre at irettesætte andre på en pæn måde, fremfor at slå dem oven i hovedet med en kæp.

Profil Email  

Niels Helge Rønkjær skrev:
kunne vi i fællesskab ikke godt prøve at lade være med at gnave hovederne af hinanden

Ikke noget problem, bare du lover at tænke før du skriver. Husk også den vise Torben Kleins tanke inden der tastes "send": Er dette nu noget nogen kan bruge til noget?

Hilsen Bjørn

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]