IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 12:38 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dragonadvarsel
Indlæg: lør jan 19, 2013 5:47 pm 
Hvis nogen af jer skal bygge Opel Maultier fra Dragon (må deres sjæle brænde i Helvede), så kontakt mig inden. Byggevejledningen er det mest fantastiske de har lavet til dato. Der er næsten ikke den fejl de ikke har begået :evil: Ud af de 13 trin, er der fejl i de 10.
Der er dele der ikke vises, numre der er byttet om, fejlplaceringer, forskellige numre på samme dele, og som noget nyt, skal man nu også se på CAD/CAM tegningerne på æskebunden for at finde ud af hvordan den skal bygges. :shock:
Jeg fatter ikke at de ikke lærer det. I den seneste Nuts and Bolts roser Tony Greenland deres sæt, men han giver deres byggevejledninger én med grovfilen. Vi læser det mange steder og det er jo ikke af nyere dato, men gider de lytte til hvad der bliver sagt og skrevet? Hamrende arrogante :evil: :evil:
Deres sæt er jo fine med mange nydelige detaljer og valgmuligheder, men vejledningerne er værre end villedende.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Dragonadvarsel
Indlæg: ons jan 23, 2013 10:32 pm 
FORKLARINGEN KOM AD BAGVEJEN.

Min utilfredshed med byggevejledningen fik mig til at skrive til Tom Cockle der stod som leverandør af Technical Assistance. Jeg påpegede de mange fejl som den indeholdt, samt det faktum at det mere var en regel end en undtagelse. Jeg undrede mig over at han ville lægge navn til sådan noget makværk.
Svaret var forbavsende, men nok også utilsigtet. Tom indrømmer at tegningerne sendes rundt til frivillige og bliver ændret undervejs. De bliver ikke endelig godkendt af den der står for det, og det er ikke alle tegninger der kontrolleres inden de trykkes. Omtalte tegning indrømmer han at have undladt at kontrollere. Det værste er, at de udmærket er klar over det.
“Det er menneskeligt at fejle, goddommeligt at tilgive, men djævelsk at fremture.”

Bjorn

Believe me, we understand the pain. We are constantly after DML to spend more time themselves having someone there check the instructions when they build their test shot of the kit to ensure they are accurate. It seems they rely on their volunteers too much who don't have time to check every kit that comes along. On most kits, the instructions go through 3-4 drafts before we feel they are correct and then when the kit is released, other inaccuracies have been introduced. A couple of days ago while checking the instructions for the new Panzer IV H mid with Zimmerit and comparing the instructions as I went along, I discovered that the rubber bumper part numbers had been changed so that you would glue the final drive housing to one of the idler halves. It was not like that when we approved them. This problem also extends to their ship and aircraft kits as well.

Unfortunately, the Maultier is one of the kits that I did not have time to spend on the instructions so all I can do is apologize for the errors. Perhaps when I retire in a few years I will have more free time to spend.

Regards,

Tom


Mit svar på dette:

Dear Tom,

I´m not sure about that, because if that was right, we wouldn´t see all those errors in the drawings over and over again. It has become a Dragon trademark. On the Maultier there are at least 20 errors and omissions, which can only be a result of pure neglect. Some steps could only be solved by using the drawings on the box and these are not without errors either.
As I wrote, I would hate seeing my name connected with sloppy work.


Top
  
 
 Titel: Re: Dragonadvarsel
Indlæg: tors jan 24, 2013 11:27 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tors jan 13, 2011 6:54 pm
Indlæg: 102
Men betegnelsen 'byggevildledning' er vist mere passende i dette tilfælde!

mvh Nicolai


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Dragonadvarsel
Indlæg: tirs jan 29, 2013 5:23 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Hvis jeg skal forstå dit svar til ham, så hælder du mere til at dit hadeobjekt uden blusel undlader at have tegningerne krydstjekket af et par frivillige hænder, og mere eller mindre bevidst lægger sammensjuskede byggevejledninger ned i kassen, så det passer sammen med deadline for udsendelsen af byggesættene?

Sørgeligt :( - men sat lidt kynisk på spidsen passer det vel meget godt med andre producenter, med en lidt anløben moral: hvad vi får ud af det, er sådan set mindre vigtigt for dem. Bare vi spytter i bøssen og fremdeles køber deres varer, frem for konkurrenternes produkter, så har de opnået hvad de ville : en fed fortjeneste.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Dragonadvarsel
Indlæg: tirs jan 29, 2013 6:08 pm 
Niels Helge Rønkjær skrev:
Hvis jeg skal forstå dit svar til ham, så hælder du mere til at dit hadeobjekt uden blusel undlader at have tegningerne krydstjekket af et par frivillige hænder, og mere eller mindre bevidst lægger sammensjuskede byggevejledninger ned i kassen, så det passer sammen med deadline for udsendelsen af byggesættene?

Næh.


Top
  
 
 Titel: Re: Dragonadvarsel
Indlæg: lør mar 16, 2013 10:57 pm 
Så er den gal igen :evil:
Cyber-hobbys sæt nr. 6717 Tauchpanzer III Ausf. F er igen et sæt der er blevet cocklificeret. Det er igen lykkedes Tom Cockle at levere et stykke dårlig research. Det viser sig, at dette sæt er en sammenblanding af to forskellige køretøjer. Bygges det ud af æsken, får man hverken det ene eller det andet.
Der er fuldstændig set bort fra en sløjfet seklappe, befæstelser til kablerne, udformningen af og antennen samt ledning til bojen. Kommandørkuplen er for høj og uden gummipakning og glassene er fuldstændig uden rammer. Lygterne skal alle være indpakket i vandtæt forsegling. Den markante forsegling ved tårnbunden skal slet ikke være der. Den blev først anvendt på Ausf. H.
Jeg forstår stadig ikke, at Tom Cockle vil lægge navn til sådan en omgang sjusk. :roll:

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Dragonadvarsel
Indlæg: tirs apr 16, 2013 9:17 am 
Nogle fabrikanter kan godt yde service til kunderne. :)
Ud over Broncos allerede kendte korrektionsudgivelser, har AFV Club nu udsendt rettelsestegninger til deres sæt af Sd.Kfz. 232 og 263.
Større indsats behøves der altså ikke at gøres for at få kunderne til at føle at de bliver taget alvorligt.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team