IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:03 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 28/2
Indlæg: tors feb 28, 2013 7:21 am 
Bronco fortsætter med at overraske. Se bare disse:
CB35039 German Invasion Glider DFS-230 B-1 w/Paratroops (operation Eiche)
CB35140 WWII British & Commonwealth War Correspondent Set
CB35156 DAK "Topolino" (German/Italian Light Staff Car w/Crew & IFS Infantry Cart

Topolinoen er mage til Simca 5 (som Tamiya har udsendt). Det var samme design produceret i begge lande.

Æskeforsiderne kan ses her: http://www.perthmilitarymodelling.com/n ... ronco.html

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/3
Indlæg: fre mar 01, 2013 8:04 am 
Så røg endnu et ombygningssæt fra Commander over i museumsafdelingen. Dragon (må deres sjælr brænde i Helvede) har annonceret en Pz. I Ausf. B Ladungsleger. Det ser desværre ud til, at det bliver som et Cyber-hobby sæt. :(

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/3
Indlæg: fre mar 01, 2013 4:41 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Kære Bjørn

Jeg kan ikke se andre end dig, der har brokket sig over mit indlæg. :mrgreen: Klart, jeg kan ikke give en anbefaling af de omtalte sæt, før de har set dagens lys. jeg håber også blot at de vil vise sig at opfylde nogle af mine forhåbninger. Og så kunne det måske være at andre ville lave et indlæg om evt. anbefalinger af Riich's byggesæt, her på forummet, så "ny" som den plastproducent er på markedet.

At Fiat 508ccm "Colonial" endelig er udkommet er bare alle tiders :D :D. Tak for oplysningen - havde næsten opgivet den.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/3
Indlæg: fre mar 01, 2013 5:22 pm 
Hej Niels,

Det er jo ok, bare husk at begrænse indlæggene til noget andre kan bruge. Det skulle jo gerne være sådan, at debatten blev tilført noget brugbart eller evt. morsomt.
Nej, folk skriver eller ringer direkte til mig.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 4/3
Indlæg: man mar 04, 2013 8:27 am 
Selvfølgelig er der god økonomi i at bruge dele af formene flere gange til at lave forskellige udgaver af et køretøj. Denne fra Vision er en af de mere kuriøse: En BA 64 med ski og bælter i stil med forsøgene med Kübelwagen.
Det er en BA-64-3skh med nr. VM35005

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 26/3
Indlæg: tirs mar 26, 2013 7:08 am 
Nu kommer den endelig: En Opel Maultier som ambulance. Forhåbentlig har Dragon (må deres sjæle brænde i Helvede) fået rettet den katastrofale mængde fejl der er i byggevejledningen til deres standard Opel Maultier. Jeg har gjort mit til det ved at gøre Tom Cockle opmærksom på mængden af fejl. Vi må håbe det, for en cocklificeret vejledning er en katastrofe.
Vi må så også forvente en Opel Blitz ambulance, men der skal man være opmærksom på, at det kun var Opel Allrad der havde den funktion. Fotos af to køretøjer med samme opbygning er set. Det ene var en Funkprüfwagen, men anvendelsen af det andet har ikke kunnet afdækkes.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 26/3
Indlæg: lør mar 30, 2013 7:42 am 
Man kan jo kun undre sig over, at firmaer kommer med detaljeringssæt og videreudbygninger før originalsættet er udgivet.

LZ har annonceret LZ35428 Detailing set for C15TA Ambulance som ikke er udgivet endnu.

RIICH MODELS har annonceret ent tysk udgave af den russiske STZ-5 og en udgave med Katyusha. Endnu er den almindelige STZ-5 ikke blevet set på markederne.

RV35024 Artillerischlepper CT 3 601(r)
RV35025 STZ-5 NATI BM13-16 Katyusha
RV35124 Russian STZ-5 Artillery Tractor

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 30/3
Indlæg: man apr 01, 2013 7:06 am 
Så er der dukket endnu et "nyt" kinesisk firma op: Rhino Models og deres første udgivelse skulle blive RM 35001 US M6 Hig Speed Tractor. De to tidligere udsendte fra Hobby Boss, var af typen M4.
M6 er langt større end M4 og har 6 vejhjul mod 4 som en umiddelbar genkendelig forskel.
Rhino Models kunne være det samme som Rhino Armor Models. Så har de tidligere produceret ombygningssæt, så dette er deres første "hele" udgivelse. Logo er det samme.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/4
Indlæg: man apr 01, 2013 11:57 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
Der står "Check the Date" på æsken. Det er nok en aprilsnar.

John

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/4
Indlæg: tirs apr 02, 2013 12:02 am 
Ja det mente Michael Dubré også kunne være en mulighed. Nu plejer Terry Ashley at være troværdig, firmaet findes tilsyneladende og er det en spøg er den i bedste fald bøvet. En High Speed Tractor er da ikke noget særligt. Hvis det er en spøg, er den ikke særlig original eller endsige morsom, som den for nogle år siden hvor der blev annonceret en to-akslet Pz.Spw. med Puma tårn. Er det en spøg, er mit svar NÅH og?? :?

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/4
Indlæg: tirs apr 02, 2013 6:45 am 
Terry Ashley var altså ikke så opmærksom som jeg troede og nu er det taget af. :cry:

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/4
Indlæg: tirs apr 02, 2013 6:54 am 
Nu udgiver Reality-in-Scale nogle ting som har en særdeles brgrænset anvendelse: Dele af et ægyptisk tempel og ægyptiske statuer af guder. Kun englænderne var i Ægypten og køretøjer kunne ikke komme ind hvor templerne ligger, så man kan kun lave et diorame med engelske soldater som "turister", med mindre man vælger at bruge civile figurer og lave noget ikke-militært.
Se: http://www.realityinscale.com/epages/61 ... tecture%22

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/4
Indlæg: tirs apr 02, 2013 8:27 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Citat:
Ja det mente Michael Dubré også kunne være en mulighed. Nu plejer Terry Ashley at være troværdig, firmaet findes tilsyneladende og er det en spøg er den i bedste fald bøvet. En High Speed Tractor er da ikke noget særligt. Hvis det er en spøg, er den ikke særlig original eller endsige morsom, som den for nogle år siden hvor der blev annonceret en to-akslet Pz.Spw. med Puma tårn. Er det en spøg, er mit svar NÅH og??

Hilsen Bjørn


En middelmådig spøg bliver pludselig helt god, når man ser de narredes forsøg på at forklare, hvorfor de ikke blev narret :D

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Nyheder 2013. Opdateret 1/4
Indlæg: tirs apr 02, 2013 9:10 am 
Reality-in-Scale kommer nu også med en række dyr. Det er jo ikke noget der er for lidt af, med mindre man synes at dyr der har noget tuttenutte-agtigt i Disney stil over sig er anvendeligt.
http://www.realityinscale.com/epages/61 ... ID=1092689

Og ja Stormer, jeg hopper altid på den slags, og nej Stormer, jeg synes stadig ikke at den indeholder noget der hæver den fra niveauet i stil med: "Dit snørebånd er gået op".

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team