IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:04 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Firefly
Indlæg: man jul 07, 2014 9:22 am 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: søn feb 23, 2014 5:57 pm
Indlæg: 22
Et rygte vil vide at Tamiya har rebox'et Tasca/Asuki's Firefly ....

Billede

Mich


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Firefly
Indlæg: tors aug 07, 2014 5:36 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Det kan jeg nu umiddelbart ikke se skulle fremgå af dit eksempel af æskelayoutet. Når Tamiya har et samarbejde med Italeri, er Italeri's logo gerne diskret placeret andetsteds på låget. Og Tasca bruger en 2-farvet trekant som logo. Hvor sidder den?

Er det alligevel Tasca's vil jeg da håbe Tamiya ikke kritikløst har rebox'et Tasca's udgave, da Tasca Sherman udgaver er lavet med små retangulære filtstykker, til bogiernes dampers, som for det første sidder hvor de knap nok kan ses og for det andet er noget l... :evil: at male på. Typisk lavet for at bogierne kan komme til "arbejde" rigtigt :roll:

Det er sgu' da en stationær model, ikke et stykke legetøj - eller er der noget jeg har misforstået ved denne hobby :?:

Når sættet er lavet i plastik, hvorfor så ikke bare lave alle dele i plastik????


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Firefly
Indlæg: tors aug 07, 2014 10:15 pm 
På under 2 min. fandt jeg dette på nettet. Tvivler på at Niels har gjort det samme siden han udtrykker en ubegrundet tvivl om rigtigheden.

This Tamiya 25174 1/35 scale Limited Edition Plastic Kit of the Sherman VC Firefly was originally released by the Japanese model maker named Asuka Model (previously known as Tasca Model) in 2008. Now, it is packaged together with Tamiya-made figures in this exciting new item!

samt

Tamiya's New item(Shizuoka hobby show 2014)
-1/35 WWII Sheman firefly VC(AsukaModel=Tasca+Tamiya figure)
-1/35 WWII Sheman M4A3E8(AsukaModel=Tasca+Tamiya figure)


Nu er det ikke altid at Tamiya sætter det originale logo på deres æsker når det ikke er egenproduktion. De har flere gange brugt dele der oprindeligt var fra både ICM og CMK.

Hilsen Bjørn

PS. Var der ikke lige noget med en fyr der hed Thomas?


Top
  
 
 Titel: Re: Firefly
Indlæg: søn aug 10, 2014 4:20 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
For at komme din tvivl i møde; nej, jeg har ikke flintret rundt på nettet for at få af - eller bekræftet sættets oprigtighed. Min bedømmelse er ene og alene set ud fra det billed Michael har linket. Når de så også har planlagt at genudgive Tasca's Easy Eight, istedet for at lave en forbedring af deres egen (motoriserede) version fra starten af 1970'erne, så kan jeg kun ærge mig over det bliver en ren reboxed udgave, hvis Firefly har den samme bøvlede konstruktion, som i deres M4A1 udgaver. Her skal hele undervognen nemlig samles del for del: bund, sidder, hækplade og bugpanser. Og de skal gerne ende med at sidde i korrekt vinkel til hinanden :evil:

Jeg har ikke noget imod udfordringer, men på den måde går det fornøjelige af hobbyen og bliver bare en sur oplevelse. Kan tænkes jeg ikke er den eneste der har den holdning, siden Tasca/Asuki måske ikke selvstændigt er i stand til at tiltrække nok kunder til deres mere avancerede produkter. For detaljer og kvalitet er generelt høje. Men der er altså liiige et par grimme torne, i roserne......


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Firefly
Indlæg: søn aug 10, 2014 7:53 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Hej Niels,

Jeg har bygget ikke Tasca's Firefly, men en af deres andre Shermans. Hvor undervognern er som du skriver og boogierne er med små stykker flit. Som dog forsvinder ind i glemslen når det hele er samlet færdigt. Og ja det giver en vis bevægelighed i undervognen, som jeg godt kunne undvære.
Jeg vil ikke give dig ret i at Tasca's Sherman er svære eller unødvendig kompliceret at bygge. Ja de opbygges af paneler der dog ganske nemt og uden problemer samles til en fin og helt lige undervogn.
Det eneste problem jeg har oplevet ved de Tasca sæt jeg har bygget er, at de bruger en ret hårdt plastic og små dele knækker nemt.

Tasca laver nogle meget flotte byggesæt, med en høj detaljegrad og kvalitet. At Tamiya vælger at udgive dem i deres egne æsker, ser jeg kun positivt.
Håber så at Tamiya vælger at lave deres byggevejledning som de plejer, med engelsk tekst. Tasca holder sig til japansk i deres byggevejledning. Og japansk har jeg det lidt svært med. :D

/Carsten


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team