IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:04 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pz. IV Ausf. A
Indlæg: ons aug 13, 2014 10:07 am 
Ud over de sædvanlige fejl i tegningen, har Dragon (må deres sjæle brænde i Helvede) en ny type bøf: Dele der er vist i vejledningen og på rammeoversigten, men ikke er på rammen. :evil:

Som sædvanlig giver de nogle valgmuligheder uden at forklare nærmere om hvad og hvorfor. Der angives bl.a. at man skal bruge nogle ekstra store bæreruller. De sædvanlige er dog stadig på rammerne. :D
Nu har jeg hos Spielberger læst, at den type der skal bruges er 250 x 65-135 og det passer med standard som på de andre versioner. Jeg har set på fotos og kan ikke gennemskue hvorfor de laver nogle der er så meget større.
Har nogen af jer oplysninger om større bæreruller på Ausf. A, så kom venligst ud af busken.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Pz. IV Ausf. A
Indlæg: fre aug 15, 2014 10:09 am 
Så er jeg kommet nærmere en forklaring på de alternative størrelser bæreruller og vejhjul.
Noget tyder på, at de første Pz. IV Ausf. A havde bredere og større bæreruller samt en anden profil på gummiet på vejhjulene. I Trojcas bog Pz.Kfzw. IV A-F at War, kan man finde disse fotos. Det første viser at bærerullerne er bredere og når næsten helt ud til kanten af bælterne. Noget tyder på, at man også ændrede størrelsen på navene.
Billede

Dette billede viser også en Ausf. A, men her er bæreruller og “dæk” af den type som vi kender fra resten af Pz. IV serien.
Billede

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Pz. IV Ausf. A
Indlæg: fre aug 15, 2014 5:07 pm 
Nu er jeg blevet lidt klogere på navkapslerne. Ifølge bøger og modeller, skulle de som er vist på ovenstående fotos, være anvendt på Ausf. A-D. Fra Ausf. E til engang i løbet af produktionen af Ausf. H, blev brugt typen med smørenippel i midten og 6 bolte i randen. Derefter blev de seneste støbte anvendt på Ausf. H-J.

Det var teorien, men virkeligheden er noget andet. Her mangler vi desværre den annoncerede og forsinkede trilogi fra History Facts. :cry:
Ved at se bunker af fotos igennem, har jeg fundet frem til, at Ausf. A-E havde både den lave og den høje navkapsel. Dertil kommer at jeg har set Ausf. B-E med begge typer på samme køretøj. Det til trods for, at de ikke skulle have været brugt på Ausf. E. Omvendt er jeg stødt på Ausf. D med den type navkapsler med de 6 bolte, der først skulle have været brugt på Ausf. E. Forvirret? :shock: Der er heller ikke hér nogen regel uden undtagelser.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team