IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs apr 16, 2024 6:08 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Har nogen gjort sig erfaringer med.....
Indlæg: ons jan 31, 2007 10:17 pm 
Offline
Bruger putty over det hele

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 11:25 am
Indlæg: 83
Geografisk sted: Skive, Denmark
Elastosil M4511 silikonegummi og RenCast FC 52 Isocyanate / FC 52 Polyol Resin støbemasse?
Jeg har netop anskaffet en portion af ovennævnte og vil lige høre om der er nogen der har prøvet at lave støbeforme og efterfølgende støbt med disse produkter. jeg har prøvet andre former for sillikonegummi og resin før, men disse er nye for mig. Er der noget jeg skal være opmærksom på?? Håber der er nogen der har lyst til at dele deres erfaringer.....

mvh

Torben Nielsen, Skive


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons jan 31, 2007 10:42 pm 
Jeg kender ikke produktet, men i kraft af mit arbejde har jeg modtaget et omfattende epoxy kursus, og når jeg ser ordet "isocyanate" så bimler alarm klokkerne.

Du kan sagtens bruge produktet, du skal bare være opmærksom på at isocyanater er under mistanke for at være kræft fremkaldende og under alle omstændigheder kan de give spontan epoxy allergi. Du kan ikke vide på forhånd om du vil få epoxy allergi, nogen arbejder med det hele livet ud at der sker noget, andre skal bare røre det en gang og så er det sket, det værste er at epoxy allergi og den deraf følgende epoxy eksém ikke forsvinder selvom man ikke længere er i berøring med produktet.

Isocyanater er meget lavmolekylære og kan derfor gennemtrænge gummihandsker. Gennemtrængningstiden for en almindelig gummihandske er ca. 5-10 minuter. Der findes en handske der hedder "4 H" som kan modstå isocyanater i 4 timer men de er næsten umulige at arbejde med, så hvis du kun har almindelige handsker til rådighed skal du altså skifte hvert 5. minut.

Med andre ord! pas på dig selv og dem omkring dig når du arbejder med isocyanater.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team