IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs apr 16, 2024 7:34 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lindberg F-11F 1/48 - Hurtig og præcis handel via ebay.com
Indlæg: fre sep 04, 2015 8:48 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Billede
Lindberg-sættet er en gammel støbning, der her ses i "nye omgivelser", altså æske og decalark. F-11F sættet ankom med posten fra Modellbau-Meile, Karl-Marx-Alle 138, 10243 Berlin. Sættet blev anskaffet via ebay.com for EUR 19,95 plus post og forsendelse i alt EUR 29,85, hvilket svarer til kr. 232,33 ifølge min bankkonto. Jeg har kun brugt ebay.com én gang tidligere til køb af et enkelt sæt, hvor leverandøren også var en tysk hobbybutik. I begge tilfælde er jeg absolut tilfreds med både pakning og ekspeditionstid, så det bliver nok ikke sidste gang, der ankommer et byggesæt pr. postpakke. Pakker var Tyskland ankommer betydelig hurtigere sammenlignet med leverancer fra Hannants.co.uk, der er mindst en uge undervejs. Forklaringen er måske (?) at pakker fra f.eks. Berlin sendes mere direkte pr. bane eller fragtbil.
Billede
Som forventet var Lindberg-sættet en gammel og "grov" støbning. At pakke delene ud var som at skrue tiden tidbage til 1960'erne. Efter en hurtig inspektion af de forholdsvis få dele (og fjernelse af det værste "flash") kan konstatere, at delene passer fint. Cockpit-indholdet er yderst sparsomt og rudimentært: Et klodset og efter alt at dømme overdimensioneret sæde - og en bundplade, der kort og godt ikke passer nogen steder. Bagvæg og instrumentpanel er fraværende og skal scratch-bygges i lighed med sæde og bundplade. Endvidere skal indsugnings-åbningerne til jetmotoren blændes af. Det går jo ikke at der er fri udsigt gennem hele flyets maveregion.

M.v.h.
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lindberg F-11F 1/48 - Hurtig og præcis handel via ebay.com
Indlæg: man sep 07, 2015 12:48 pm 
Offline
Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 16, 2006 4:56 pm
Indlæg: 336
Geografisk sted: Hareskov
Hej Ove

For 232,33 kr. kunne du hos Stoppel have fået en fin Tamiya model, hvor delene passer samme, men det er måske for nemt :wink:

Pakker fra England er ofte lang tid undervejs, fordi de sendes via Holland.

Hilsen
Peter

_________________
http://www.flyvemuseum-vl.dk - http://www.dc3vennerne.dk - http://www.danfly.dk
http://www.olerossel.dk - http://www.flyvehistorie.wordpress.com


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lindberg F-11F 1/48 - Hurtig og præcis handel via ebay.com
Indlæg: fre sep 18, 2015 10:47 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Hej Peter!

Købet af Lindberg F11F Tiger (1/48) på ebay.com var noget af et eksperiment, herunder test af min nylig oprettede PayPal-konto.

Lindberg fly-byggesæt har jeg aldrig set på hylderne – og heldigvis for det, kan man tilføje. Kvaliteten er som nævnt ikke noget at råbe hurra for. Det er især cockpit-indholdet, der er yderst rudimentært.

Så vidt jeg kan se, kan man finde næsten ”hvad som helst” på ebay.com, når det gælder fly-byggesæt. Hvis jeg senere skal handle på ebay.com, skal det være for at få fat i et sjældent sæt, der er udgået af handelen.

Stoppel kan udmærket konkurrere med Hannants.co.uk. F. eks. købte jeg hos Stoppel her i sommer et F-14 sæt (Miss Molly), Hasegawa 1/72, for DKK 425,-.

Ifølge Hannants.co.uk kan et tilsvarende Miss Molly-sæt købes for i alt GBP 47,39 (37,99 plus P & P 9,40). Ifølge vekselkurs.dk svarer det til 484,50 DKK. Hvis jeg har tastet rigtigt giver købet hos Stoppel en besparelse på ca. kr. 60,- (59,50).

Stoppel er dog ikke den billigste. På Dagens ebay.com udbydes et enkelt Hasegawa Miss Molly-sæt (nyt ”køb-nu” sæt, ikke auktion) til USD 27,30. Plus P & P på 12,50 giver det i alt USD 39,80. Det bliver DKK 267,82, hvilket er betydelig billigere end både Stoppel og Hannants.

M.v.h.
Ove
(beklager det sene svar)


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lindberg F-11F 1/48 - Hurtig og præcis handel via ebay.com
Indlæg: lør sep 19, 2015 8:33 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Ove Høeg Christensen skrev:

Stoppel er dog ikke den billigste. På Dagens ebay.com udbydes et enkelt Hasegawa Miss Molly-sæt (nyt ”køb-nu” sæt, ikke auktion) til USD 27,30. Plus P & P på 12,50 giver det i alt USD 39,80. Det bliver DKK 267,82, hvilket er betydelig billigere end både Stoppel og Hannants.

M.v.h.
Ove
(beklager det sene svar)


Hej Ove

Kan godt fornemme at du er ebay rookie.. ;-) Det er muligt at du kan finde dit Miss Molly sæt til 267,82 og det er billigere end Stoppel og Hannants. Men så har du altså også lige glemt at tage højde for den 'kærlige' behandling Postvæsenet vil give dit indkøb. For der vil du få en regning på kr. 160,- der alene er for Postdanmarks service overfor dig plus en procentdel af den på pakken angivne værdi inklusive porto, hvilket nok vil give en 60,- til 70,- du så skal lægge oven i. Hovsa så blev den samlede pris lige pludselig knapt så attraktiv. Så køb fra USA er et no no, medmindre man lige regner på det. Man KAN være heldig at pakken ryger igennem uden 'servicegebyr', men jeg kan jo ikke udtale mig om noget jeg slet ikke ved noget om... Amar! :mrgreen:

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lindberg F-11F 1/48 - Hurtig og præcis handel via ebay.com
Indlæg: lør sep 26, 2015 10:57 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
"Kan godt fornemme at du er ebay rookie. Det er muligt at du kan finde dit Miss Molly sæt til 267,82 og det er billigere end Stoppel og Hannants. Men så har du altså også lige glemt at tage højde for den 'kærlige' behandling Postvæsenet vil give dit indkøb. For der vil du få en regning på kr. 160,- der alene er for Postdanmarks service overfor dig plus en procentdel af den på pakken angivne værdi inklusive porto, hvilket nok vil give en 60,- til 70,- du så skal lægge oven i".

hej Flemming!

Jeg har i løbet af sommeren i alt købt 4 sæt på ebay / Paypal: Et sæt fra Italien og tre fra hobbybutikker i Tyskland, altså alle EU-lande. I ingen af købene er der beregnet "Postdanmark-service" på forsendelsen. P & P har svaret præcist til beløbet på Paypal-oversigten. Har jeg været heldig eller hvad...?

Ebay /Paypal er utroligt nemt - med fare for at blive vanedannende - så nu er man advaret..!

Det er faktisk flere år siden, jeg har handlet på USA (Squadron). Det ophørte jeg med efter oplysninger om store ekstrabeløb. Dog har jeg aldrig oplevet uventede P & P-udgifter ved online-handel med Squadron.

M.v.h.
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lindberg F-11F 1/48 - Hurtig og præcis handel via ebay.com
Indlæg: lør sep 26, 2015 12:30 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Næh du har ikke været heldig. Du har handlet inden for EU. Det er hvis du handler UDEN for EU at posten er så flinke at hjælpe med et lille ekspeditionsgebyr + det løse(!)

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team