IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 2:39 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Danish Airshow 2016 - Skrydstrup
Indlæg: man jun 20, 2016 4:38 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

I lighed med etableret tradition så langt tilbage at de efterhånden aldrende hjerner ikke rigtig med sikkerhed kan fastslå hvornår dette startede, måtte undertegnede og medpatienter Lars Seifert-Thorsen aka 'DAK' og Per Voetman aka... hmm et eller andet - naturligvis frekventere årets Airshow der denne gang var placeret i Skrydstrup.

Men først - spotterdag naturligvis. Dette lidt 'hemmelige' arrangement, der sker dagen før selve airshowet. Kaptajn Jensen med fuld besætning stod atter engang for arrangementet der spillede max. Ingen kvaler og velorganiseret efter justeringer baseret på erfaringer fra de sidste par gange. Håber at omkring de par hundrede spottere opførte sig som de skulle på trods af, at langt de fleste af dem jo indeholder indtil flere diagnoser med så mange bogstaver, at det slet ikke er til at huske! ;-)

Der var på forhånd bestilt B&B langt ude på landet ikke så langt fra Skrydstrup - også det spillede max.

Dagen for airshow starter helt som det er et must - tidligt - det der med at komme dalrende lidt før frokost og skride når det bedste er overstået er ikke rigtig os - for det vil afstedkomme alenlange bilkøer. Og det var der! Nej tidligt afsted og igen fulde point for at åbne dørene en time tidligere end annonceret for at få så mange ind som muligt - så smerteløst som muligt. Thumbs up.

Vejret var til gengæld noget skidt. OK det var ikke regn - men her midt i 'højsommeren' var det med en strid vind, overskyet og faktisk smadderkoldt!. Øv

Det var alt i alt et fedt og varieret show. Det bedste i en del år synes jeg.

Turen hjem. Jamen vent en time med at køre ud og kør modsat de andre så slipper man for kø. Vi kom ud på lidt landeveje og så meget små byer inden vi landede på motorvejen et par tilkørsler længere nord på.

Vi prøver sgisme igen i Ålborg om to års tid!

Hermed lidt billeder:

BilledeSkrydstrup16_0644 by Flemming Hansen, on Flickr
Et sjovt indslag var denne genopbyggede Fokker, der kunne vende på en tallerken og angreb jorden med ratatatatata lyde. Supersjovt. De underholdende showspeakere vurderede at tjeklisten før start lød - Sim Sala Bim - alle knapper skal ind...

BilledeSkrydstrup16_1176ec by Flemming Hansen, on Flickr
Fortæl mig venligst de korrekte FS numre på denne Græske F-16. Fuldstændig urealistisk weathering!

BilledeSkrydstrup16_3264c by Flemming Hansen, on Flickr
Den Polske MiG-29. Super show.

BilledeSkrydstrup16_1667 by Flemming Hansen, on Flickr
Hvad laver de tosser der???

BilledeSkrydstrup16_2373 by Flemming Hansen, on Flickr
Drenge med nyt legetøj...

BilledeSkrydstrup16_0769 by Flemming Hansen, on Flickr
Flankeren - DEN var fed! Fed bemaling og fedt show.

BilledeSkrydstrup16_2150 by Flemming Hansen, on Flickr
Den Danske F-16 med speciel halebemaling efter Facebook konkurrence.

BilledeSkrydstrup16_2785ec by Flemming Hansen, on Flickr
Zeus!

BilledeSkrydstrup16_0139 by Flemming Hansen, on Flickr
DEN var flot. Den helt nyrestaurerede F-100 i flot bemaling. Flot flot flot!

BilledeSkrydstrup16_0092 by Flemming Hansen, on Flickr
Den nye Seahawk i Dansk bemaling

BilledeSkrydstrup16_2535 by Flemming Hansen, on Flickr
Turkish Stars med en tyrkisk kommentator der brugte så mange positive tillægsord om showet at det faktisk blev lidt grinagtigt. Nej jeg tabte ikke vejret... De var da gode - men SÅ gode og spektakulære var de heller ikke.

BilledeSkrydstrup16_3102 by Flemming Hansen, on Flickr
Næh der var de Spanske Ørne meget mere spektakulære og i en votering - mellem Lars og mig - vurderet til at være bedre end de Tyrkiske Stjerner. Så sådan er det!

BilledeSkrydstrup16_2979 by Flemming Hansen, on Flickr
F.eks. derfor...

BilledeSkrydstrup16_0028 by Flemming Hansen, on Flickr
"Tør du ikke gå hen til den Bent?" - "Nej for den ser ond ud siger showspeakerne!"

BilledeSkrydstrup16_3575 by Flemming Hansen, on Flickr
Fed flyby...

Se flere billeder på min Flickr her:
https://www.flickr.com/photos/fl_hansen/albums/72157669453530652/page1

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Danish Airshow 2016 - Skrydstrup
Indlæg: man jun 20, 2016 10:03 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Billede

Tak til Flemming for info og fine fotos. Angående "weathering" på flyet herover har jeg et par spørgsmål/kommentarer.
Den viste græske F-16 er sandsynligvis blevet bemalet med maling/lak af dårlig holdbarhed..? Da malingen så efterhånden blev nedbrudt var/er der ikke penge til omlakering..? Det kunne være forklaringen på flyets nuværende udseende, der altså er resultatet af en helt naturlig nedbrydning - og et utilstrækkeligt budget til vedligeholdelse.

M.v.h. Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Danish Airshow 2016 - Skrydstrup
Indlæg: tirs aug 09, 2016 7:27 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Jeg tror at grækeren bare har fået Pledge Future som slutbehandling, før malingen var helt tør

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team