IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:15 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skoleskibet Danmark - Aoshima-sæt
Indlæg: søn jun 01, 2008 6:02 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Billede

Skoleskibet Danmark:

http://www.hwjapan.com/sh/seeke.aspx?se ... =ABK142601

maker:AOSHIMA No:05 Size:1/350
JANcode:4905083042601
Volume:9625cm3
Weight:211g

Ovennævnte hjemmeside ser spændede ud, især når det gælder Aoshima, der udbyder et stort sortiment af skibsmodeller. Jeg mindes ikke at have set Aoshima-sæt på sætforhandlernes hylder her landet. Har nogen prøvet at handle med hwjapan.com?

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Skoleskibet Danmark - Aoshima-sæt
Indlæg: man jun 02, 2008 12:58 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Ove,

Jeg vil lade spørgsmålet om hvorvidt modellen af Danmark er spændende blæse i vinden, men...
. . . jeg har ingen erfaringer med hwjapan, men prøv lige at check deres priser! Jeg har tilladt mig at sammenligne prisen på Trumpeters P-47 razorback i skala 1/32 fra HWJapan og Luckymodel.com. HW mener at skulle have omregnet til USD $113, mens Lucky kan nøjes med USD $ 68,99 (leveret i Danmark for $ 99 incl forsendelse).
Hvis samme høje pris fordres på 1/350 sejlskibsmodeller, så....

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Skoleskibet Danmark - Aoshima-sæt
Indlæg: tirs jun 03, 2008 5:32 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Stormer skriver: HW mener at skulle have omregnet til USD $113, mens Lucky kan nøjes med USD $ 68,99 (leveret i Danmark for $ 99 incl forsendelse).
Hvis samme høje pris fordres på 1/350 sejlskibsmodeller, så....


Det overrasker mig, at der kan være så stor forskel. Jeg har forsøgt at finde Skoleskibet Danmark 1/350 fra Aoshima andre steder - uden resultat. I den forbindelse fandt jeg ud af, at HwJapan (Hong Kong) er Aoshima's eget internetudsalg direkte fra fabrikken (se aoshima-bk.co.jp). Det er selvfølgelig forklaringen på, at HwJapan har det store Aoshima-sortiment.

Revell Fairey Seafox 1/72: kr. 203,27

Jeg handler af og til hos hannants.co.uk. For at prøve noget nyt bestilte jeg et Revell Fairey Seafox (ex Matchbox biplan) 1/72 til 4,16 euro hos Aviation Megastore.
Betaling skal ske via PC-bank til Megastore's bankkonto. Det gik meget nemt og det føles mere sikkert at betale uden at opgive Visa-identifikation. Bestilling og betaling fandt sted fredag. Næste fredag modtog jeg pakken, altså hurtigere end Hannants, der ifølge mine erfaringer bruger et par uger.
På min bankkonto blev hævet i alt kr. 203,27, så 4,16 euro for det beskedne sæt blev kraftigt blæst op som følge af forsendelse og porto m.v..
Det var selvfølgelig tosset kun at bestille ét sæt, idet jeg går ud fra at shipping-omkostninger m.v. ikke ændres ret meget, om man køber ét eller for eksempel fem sæt.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Skoleskibet Danmark - Aoshima-sæt
Indlæg: ons jun 04, 2008 9:58 am 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
Hej Ove

Et sted i mine bunker ligger der et uåbnet sæt af Danmark i 1/350. Der er godt nok tale om et IMAI sæt, men mon ikke bare der her er tale om at formene er blevet overtaget af Aoshima efterfølgende.

Jeg kan nok også konstatere at jeg næppe får bygget dette sæt, så hvis du er interesseret kan vi sikkert finde ud af en pris (uden forsendelsesomkostninger, told, moms og andet fordyrende).

Tag fat i mig via en PM, hvis du er interesseret.

mvh.
Lars le Redak

PS. Jeg har også Amerigo Vespucci og Christian Radich liggende, hvis du vil gå helt amok i sejlskibe.

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Skoleskibet Danmark - Aoshima-sæt
Indlæg: ons jun 04, 2008 9:01 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Jeg kan nok også konstatere at jeg næppe får bygget dette sæt, så hvis du er interesseret kan vi sikkert finde ud af en pris (uden forsendelsesomkostninger, told, moms og andet fordyrende).

Tag fat i mig via en PM, hvis du er interesseret.

hej Lars!

Jeg kunne ikke lige finde ud af, hvordan PM virker, så derfor svarer jeg her. Ja, jeg er interesseret i at erhverve sættet af Skoleskibet Danmark. Send blot en mail, når du kommer til IPMS-møde. Jeg synes, du skal passe godt på dine sæt af Amerigo Vespucci og Christian Radich.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Skoleskibet Danmark - Aoshima-sæt
Indlæg: ons jun 04, 2008 11:28 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Ove Høeg Christensen skrev:
Betaling skal ske via PC-bank til Megastore's bankkonto. Det gik meget nemt og det føles mere sikkert at betale uden at opgive Visa-identifikation.

Lieg et godt og gratis råd. Det er faktisk en falsk tryghed at betale med PC-bank og det koster i min netbank dkk 30 i gebyr. Bliver man "snydt" af sælger (f.eks at pakken aldrig kommer frem eller sælger går konkurs eller lignende) er pengene TABT.
Betaler man med Master Card er der normalt intet gebyr (eller et meget lille gebyr). Men meget mere vigtigt - det er en nem sag at gøre indsigelser og få pengene tilbage. OGSÅ hvis sælger går konkurs eller pakken aldrig dukker op af den ene eller anden årsag eller lignende.
Og ja - Jeg HAR rent faktisk fået penge retur. Man skal selvfølgeligt rykke sælger et passende antal gange (email er helt fint) og give pakken en chance for at nå frem. Man udfylder en såkaldt indsigelsesblanket og så sørger PBS for at gøre benarbejdet.
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team