IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 3:15 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spartelmasse/putty til bådebyggere og sikkert også os andre.
Indlæg: tirs jan 18, 2011 7:59 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: fre jun 06, 2008 4:20 am
Indlæg: 111
En spartel masse, som jeg har set anbefalet på skalamodelskibe.dk er Plastic Padding P100 eller PP 100. Det er ikke noget jeg selv har prøvet (Det var i forgårs jeg fandt forumet) men det lyder fornuftigt.

Tråden og artiklen, hvor jeg læste om det.
http://www.skalamodelskibe.dk/forum/viewthread.php?thread_id=272

http://www.skalamodelskibe.dk/articles.php?article_id=28

Mvh
DanTDBV


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Spartelmasse/putty til bådebyggere og sikkert også os andre.
Indlæg: fre jan 21, 2011 3:27 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Du bør lige tage dette i betragtning, Dan: de gutter på den hjemmeside bygger R/C modeller der rigtigt kan sejle. Så der kræves der en forseglingsmasse der er vandtæt og så store krav tror jeg ikke modelbyggere af stationære skibsmodeller, stiller til deres projekter. Og det er vel mere i den retning, denne kategori af forummet henvender sig til?

Derudover vil jeg ikke anbefale nogen modelbyggere at bruge Plastic Padding's puttymasser, da de indeholder meget stærke opløsningsmidler - enten klor eller benzinholdige - og et produkt som PP100, kan bla.bruges til repreration af rusthuller i bilkarosserier.

Så det er ikke noget du skal sidde og hygge dig med derhjemme i stuen, med mindre du elsker at have hovedpine/malerhjerne eller kvalme en hel uge efter. :(


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Spartelmasse/putty til bådebyggere og sikkert også os andre.
Indlæg: fre jan 21, 2011 4:10 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg har stort set ikke fundet nogen anvendelige produkter i 1/1 kategórien der egner sig særligt til skalamodelbygning. Slet ikke Plastic Paddings produkter, der er temmeligt 'kradse' og skal blandes af masse og hærder. Tamiya og Gunze har en masse fantastiske produkter der er mere egnet til formålet og er lige til at presse ud af en tube eller male på med pensel i form af tyndtflydende primer.

Jeg har heller ikke den stor fidus til 'Johnson Klear' som modellak. Det er noget man smører på gulve så lad det endelig blive der.

IMHO naturligvis :-)

mvh

EL P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Spartelmasse/putty til bådebyggere og sikkert også os andre.
Indlæg: man jan 24, 2011 6:51 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Ja, jeg må jo nok så være en af de få der aldrig har fået fat i en flaske Johnson Klear - alene af den grund at den tilsyneladende kun har været til at få ganske få steder og kun som special import. Og nu dropper Johnson&Johnson den åbenbart fuldstændig - salget af vinylgulve hitter åbenbart ikke rigtigt længere i USA?

En bekendt af mig har i stedet prøvet et lignende produkt fra danske Sterling, som også fremstiller poleringsmidler til guld og sølv. Det skulle muligvis kunne bruges, men krævede flere lag for det samme resultat som Johnson's. Andre har måske bedre/værre erfaringer :?:


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team