IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:34 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Panther D udrustning?
Indlæg: man feb 28, 2011 9:50 am 
Flere Panther D synes at have 2 firkantede plader forstærket med et 'X' i sin udrustningen. Pladerne er placeret lodret på de bagerste beholdere inderst ind mod udstødningsrørene. Pladerne kan ses på denne model af en Panther D: http://gallery.kitmaker.net/data/22781/9169.jpg

Jeg er ikke engang sikkert på at det er plader men det ser umiddelbart sådan ud.
Jeg har ikke set billeder af senere Panthere (A og G) som har disse plader og der findes også billeder af Panther D som heller ikke ser ud til at have pladerne.

Jeg har en ide om at pladerne hører til tidlige version af Panther D, og det ser umiddelbart ud til at de fleste fra Kursk offensiven har dem.

Er der nogen der kender funktionen af disse plader og evt. om min ide om at de kun findes på tidligere versioner på Panther D er korrekt?


Top
  
 
 Titel: Re: Panther D udrustning?
Indlæg: tirs mar 01, 2011 1:22 am 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: man maj 10, 2010 5:21 pm
Indlæg: 22
Hej Søren,

Pladernes funktion er af mindske varmepåvirkningen, på udrusningskasserne fra udstødningsrørene.
Pladen er anbragt i en vis afstand fra udrustningskassen, ved hjælp af et beslag. Varmepåvirkningen mindskes hermed.

Systemet bruges meget i industrien, blandt andet i halvleder-branchen ved ovn-åbninger.

Mvh
Rene


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Panther D udrustning?
Indlæg: ons mar 02, 2011 2:16 pm 
Hej Rene,

Mange tak for dit svar.
Noget kunne så tyde på, at varmeudviklingen fra udstødningsrørene alligevel ikke har været så voldsom at pladerne reelt var nødvendige på udrustningskasserne.
Det har betydet at de efterfølgende på senere versioner af Panther er blevet droppet.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team