IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:47 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Staghound AA + Triumph MC
Indlæg: ons mar 09, 2011 9:35 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Lasse,

Meget fin AA Staghound !!!

Hvis Villers Bocage har din interesse så kan jeg klart anbefale "Villers-Bocage through the lens" fra After the Battle serien. ISBN nr. 1-870067-07 X. Forfatter Daniel Taylor.

Bogen er pakket med billeder taget efter slaget af både britiske og tyske panserkøretøjer. De britiske er i en ikke så fin stand....

Du kan faktisk rekvirere bogen fra forsvarets bibliotek via dit eget kommunebibliotek (Hvis ikke du har lånerstatus på garnisionsbiblioteket). Alternativt har jeg bogen, som du gerne må låne. Send evt. en PM.

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Staghound AA + Triumph MC
Indlæg: tirs mar 29, 2011 2:04 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Opdatering. Jeg har fået lavet basen med noget andet materiale, end det jeg plejer. Der er tale om lufttørrende ler (terracottafarvet) fra Panduro hobby. Det blev rullet ud og 'lagt' på som et 'tærtelåg' efter at flamingoen nedenunder var kørt over med hvid lim.

Billede

Der er herefter brugt lyngrødder med seeschaum'grene' og skumgummi'fnidder' på toppen. Derefter sprøjtet med forskellige nuancer brun.

Billede

Man kan på billede 2 se en 'portal'. Den er også lavet af ler, limet på en kerne af flamingo og herefter bearbejdet til murstensagtig søjle. Den er delvist beklædt med en masse (kan ikke huske navnet!!), venligst udlånt af Jacob til prøve. Det fungerer fint. Trukket på med en lille plastik'spartel' (klippet ud af tynd plastikplade), der hvor det nu skulle være. Løber ikke, og arter sig i det hele taget fint.

Herefter gik jeg i gang med de mænd, der nu skulle være

Billede

Billede

Jeg syntes, at der manglede en låge, så den scratchede jeg af Evergreen

Billede

Billede

Nu er jeg så kommet dertil, hvor figurerne har indtaget deres pladser og porten er kommet på plads.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Der er stadig arbejde på pladen, men det er i småtingsafdelingen. Dette er - i det store og hele- som det kommer til at se ud.

Jeg vil sætte pris på Jeres kommentarer.

P.S. Jeg har rettet '45' til '44', men beholdt divisionsmærket, da 11th Hussars bliver ført tilbage til 7. division, efter at have tilhørt XXX corps ultimo juli 1944. Derfor er der heller ikke streg over '44'. Til gengæld er Triumpfen prydet med en wild boar, da den tilhører XXX corps. Strange encounter in the Bocage.

Med venlig hilsen
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Staghound AA + Triumph MC
Indlæg: tirs mar 29, 2011 2:26 pm 
Offline
Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 16, 2006 4:56 pm
Indlæg: 336
Geografisk sted: Hareskov
Hej Lasse

Din jernlåge er noget af det flotteste, jeg har set længe :D

Mur, blomster, buske og rødder virker fantastisk naturtro; hvilke materialer har du brugt?

Tyskeren virker lidt ufærdig. Og jeg bliver i tvivl om "handlingen"; er tyskeren ved at stikke af?

Hilsen
Peter

_________________
http://www.flyvemuseum-vl.dk - http://www.dc3vennerne.dk - http://www.danfly.dk
http://www.olerossel.dk - http://www.flyvehistorie.wordpress.com


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Staghound AA + Triumph MC
Indlæg: tirs mar 29, 2011 2:33 pm 
Jeg syntes, at der manglede en låge, så den scratchede jeg af Evergreen
Det er jo en udtalelse som Emma Gad: Man tager et sølvfad.
Fornemt resultat.

Tyskeren derimod virker som en gammel Tamiyafigur. Detaljerne er bløde og afrundede hvor de burde stå meget mere skarpt. Den ligger slet ikke på niveau med resten og burde måske revurderes.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Staghound AA + Triumph MC
Indlæg: tirs mar 29, 2011 4:26 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej Peter og Bjørn,
Tak for Jeres besyv! Jeg synes nu, at tyskeren ser 'helt færdig' ud. Det er en Master Box!! I har nok ret i, at den er for 'blød'. Hovedet beholder jeg i hvert fald. Historien! Bare det, at den skal forklares, viser at den halter. Altså; recce i forreste linie, engelsk infanteri fører fange bagud og informeres af moto-mand ('Ligeud, for fanden, ka' du se nogen anden vej, måske!!'), hvor opsamlingen er. Tyskeren kan vist ikke stikke af, medmindre han springer ud over kanten :mrgreen: Hulvejen er hul og tæt; og han er ked og (død)træt.

Materialet til hegn er rødder fra lyngplanter maset ned i leret og pålimet seeschaum'grene' (Teutin &Kock har store poser til fornuftige priser) med skumgummi-småfnug. Efeuen/vedbenen er græsrødder fra Ulvshale Strand (andet kan muligvis gøre det) pålimet birkepollen (dem, der ligner ahorn/efeublade) en for en og derefter malet enkeltvis. Måske lidt for skinnende, men de var/er jo ikke helt matte. Blomsterne er nogen, jeg har KØBT -uha - hos et firma, der kalder sig Fredericus Rex i Tyskland. Dér havde jeg også købt noget vedben i dyre domme; men de slår altså ikke naturen!! 'Jorden' er som nævnt ler fra Panduro hobby (pakken ses på 1. billede). Kviste, rødder m.v. på jorden er det på bunden af poser med grene og mos liggende 'guf', der er trykket ned i leret og derefter overmalet med hvid lim/vand. (Havde der skullet være sne!! så er det en god ide med en 'coating' med hvid lim på organisk materiale, da 'sneen' eller vil tage farve fra smågrene/rødder m.v.)

Ole Østergaard har allerede sendt mig et link til Dragons figurer, som han mener, at jeg skal bruge!! Tak til Ole.

mvh
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Staghound AA + Triumph MC
Indlæg: tirs mar 29, 2011 5:26 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Arh Lasse! Handlingen kan der vist ikke være tvivl om... Jeg fornemmer ikke megen spændstighed i 'krauten' og den enfield riffel ser ud til at kunne række de nødvendige meter.

Historien om fangen der føres bagud holder 100% om end din tese omkring 'recce i forreste linie' nok ikke gør. Situationen og tilstedeværelsen af en mc kurer leder tankerne hen på baglandet - altså der hvor tyskeren med rette kan tænkes at skulle hen.

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team