Dragon (må deres sjæle brænde i Helvede) har af uransagelige grunde forsynet dækkene med en fals, således at dækket vil fremstå med en dyb rille på midten.
Hvis man ikke lige har styr på det med research, og tror på byggevejledningen, overser man nemt dette. Der findes et foto der af nogle fejlagtigt tydes som en bred rille, men mønstret er det militære standardmønster hvor rillen ikke er så bred eller dyb. Desværre er disse køretøjer meget lidt fotograferet og da de har så mange forskellige dækmønstre, er det ikke nemt at finde gode fotos. Jeg har udvalgt 3 som forhåbentlig giver en idé om mønstret.
Man kan ikke bare slibe de to halvdele glatte, da indsatsen der gør det ud for fælgen fastsætter afstanden.
Man skal derfor også reducere falsen hvor den sidder på fælgen. (til venstre) Det betyder også afslibning af styretappene, så man skal sørge for at halvdelene flugter inden de limes og presses sammen med en limklemme.
Resultatet bliver en markeret samling.
Hussar har fanget mønstret og har ydermere de små forbindelser i “trekanterne”.
Bemærk at det næsten kun er de fabriksnye 234́ere der har ens dæk. Mindst 3 forskellige dækmønstre på et køretøj er mere reglen end undtagelsen.
Hilsen Bjørn