IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:59 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: søn nov 03, 2013 9:01 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Ja - tak til alle for et godt DM. Der var vist meget lidt der ikke var en succes.
Klart bedre end Valby kulturhus. Det med at være en del af en stor hobbyudstilling er super.
Der var også utroligt mange mennesker i hallen - især om lørdagen.
Tak til alle dem der havde medbragt alle de flotte modeller. Og der var virkeligt mange flotte modeller.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: søn nov 03, 2013 11:34 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Jeg kan kun tilslutte mig Allan. En superfed weekend med masser af gode modeller, en masse god modelsnak og ikke mindst gode investeringsmulighed. Helt klart et plus at holde det sammen med tog-folket så der kan kommet en synergieffekt.

Tak til alle og særligt tak til holdet og de praktiske grise bag DM for det har været en travl weekend.

Mvh Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: man nov 04, 2013 10:35 am 
Offline
Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 28, 2005 10:43 pm
Indlæg: 285
Geografisk sted: Odense
Jeg hyler ligesom de andre ulve og tilslutter mig den ros IPMS DK, bestyrrelse, dommere m.m. skal have for et godt arrangement. Dejlig belysning, positive mennesker og et godt valg af lokation i Valbyhallerne for DM. Alt i alt, en god weekend. Tak.

- MVH Johan.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: man nov 04, 2013 12:19 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
Enig. Det var en meget positiv oplevelse, og fedt at se alle de fremragende modeller!
John

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: man nov 04, 2013 11:43 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Allan F1: Ja - tak til alle for et godt DM. Der var vist meget lidt der ikke var en succes.
Klart bedre end Valby kulturhus. Det med at være en del af en stor hobbyudstilling er super.


Det kunne være mine ord. For os "menige" deltagere er det al mulig grund til at påskønne den store indsats, bestyrelse, dommere og andre medvirkende præsterer ved et DM. Det er fint, at rutinerede og erfarne folk påtager sig disse opgaver. Der ville formentlig opstå kaos, hvis alle var nybegyndere...

Det må være helt generelt for os hobbyfolk, at vi gerne vil fremvise vore frembringelser. Jeg fik en snak med modelbane-manden, der udstillede som nabo til IPMS-lokalet. Han udstiller eget anlæg som privatperson. Det kræver 5-6 timer til opstilling og mindst 4 timer til at pakke sammen og flytte hele herligheden ud i transportbilen. Udstillere bruger faktisk megen tid på hobbymessen, som ser ud til at være en økonomisk bæredygtig begivenhed.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: tirs nov 05, 2013 6:56 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Citat:
rutinerede og erfarne folk
- ja, der var godt nok lidt flere nerver på i 1985. :D

Det var dejligt at se DM tilbage som det, DM oprindeligt var tænk som. En branding af modelbygning bredest muligt overfor folk, der ikke nødvendigvis kender IPMS.
Det var ligesom i Lyngby Storcenter (for dem, der kan huske så langt tilbage) og jeg håber, at ejeren af Hobbymessen også var tilfreds, for det ligner en fin symbiose.
DM i modelbygning passede fint på Hobbymessen.

Der er godt nok sket noget med den måde, vi bygger modeller på. Jeg er stadig ufattelig glad for min title "danmarksmester i fly i diorama" fra 1985, for en 1. plads er vist ganske udenfor min formåen, sålænge bare en bygger mere stiller op i "min klasse".

Så var det en fed oplevelse at se, hvordan Sonnich havde fanget essensen af vores hobby ved at bygge en modelbygger, der bygger modeller. - Det var simpelthen SÅ fed en ide og fortjent, han fik en 1. plads samt hæderspriser. Det er modelbygning, når det er virkelig kreativt.

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: tirs nov 05, 2013 11:52 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Torben Klein skrev:
Der er godt nok sket noget med den måde, vi bygger modeller på.

Tillykke. Det er vel netop et af de store mål med foreningen. At man bliver bedre til at bygge gennem at lære andre modelbyggere at kende og lure dem kunsten efter. Og tilegner sig nye teknikker og kunnen.
Jeg har i hvert fald lært meget siden jeg startede i foreningen for ca 21 år siden.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tak til alle for et godt DM
Indlæg: ons nov 06, 2013 12:39 pm 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: søn mar 03, 2013 7:15 pm
Indlæg: 78
Geografisk sted: Tjæreby, Roskilde
Jeg kan kun sige mange tak for en god weekend!
Som "ny i faget" gav det rigtig meget inspiration og bygge-lyst, og jeg er rigtig glad for min 9. plads i tysker-kategorien med en "nem" model, så kan jeg se at jeg gør noget rigtigt! :)

Så håber jeg at jeg kan finde tid til noget mere til næste gang!


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team