IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs apr 16, 2024 6:39 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: lør apr 12, 2014 10:34 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Dortmund Intermodellbau er værd at ofre lidt tid på igen efter sidste års skuffelse. Der var igen byggesætforhandlere med 'sonderangebote'. Det var helt ok. Fotos kommer lidt senere - sikkert også fra medpatienterne Dan og Allan F1.

mvh

El P

_________________
Billede


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: lør apr 12, 2014 12:18 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Ja - jeg er stadig helt oppe og køre over den tur. Ok - turen er lang og sej. Men oplevelsen står helt mål med turen. For mit vedkommende er jeg helt i selvsving over at møde en tysk modelbygger der bygger racerbiler så englene synger. Da vi først kom i snak var han utroligt venlig og jeg fik "the special treatment" hvor modeller blev taget ud af vitriner så jeg rigtigt kunne se detaljerne.
Og et fantastisk Le Mans diorama med over 100 figurer taler sit helt eget sprog. I det hele taget blev jeg i den grad inspireret af den tur.
Og tak til mine 2 privatchauffører som på udmærket vis bragte mig sikkert frem og tilbage.
Og dejligt at se et ganske pænt udvalg af plast og især udvalgt at værktøj og alskens tilbehør. Personligt kommer jeg ikke så meget for at købe plast - mere alt det andet som man dårligt kan få andre steder. Og det er bare herrefedt at kunne prøve varen INDEN man køber. Jeg kan kun anbefale turen.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: lør apr 12, 2014 12:54 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Billede
Billede
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede




Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: søn apr 13, 2014 10:45 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg har postet billede ovre på det der sociale medie Facebook. De ligger her:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.453072448157533.1073741838.157369931061121&type=1

Jeg kan se at Allan har været stort de samme steder som mig! ;-)

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: søn apr 13, 2014 3:53 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Flemming Hansen skrev:
Jeg kan se at Allan har været stort de samme steder som mig! ;-)

Hænger muligvis sammen med at vi besøgte den samme udstilling. :mrgreen:

Men ja - jeg svæver stadig på min lyserøde sky ovenpå den dag.
Jeg besøgte den udstilling første gang i 1991. Og har været der hver eneste år siden hen.
Har selv efter alle de år aldrig fattet at IMPS medlemmerne ikke ankommer i endeløse buskorteger. Men der er åbenbart så meget jeg ikke fatter.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: tirs apr 22, 2014 8:07 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Har nok noget med økonomi og tidspunktet på året at gøre, skal du se....... :(


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: tirs apr 22, 2014 10:27 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Niels Helge Rønkjær skrev:
Har nok noget med økonomi og tidspunktet på året at gøre, skal du se....... :(

Hvorfor skulle april være specielt dårlig???
Jeg kunne bedre forstå hvis det var i starten af januar lige ovenpå en dyr jul.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: ons apr 23, 2014 10:32 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
"der er så meget, man ikke fatter".
Tja - deja-vu - jeg sakser fra 2012 diskussionen omkring samme emne:

Torben:
Personligt har jeg hadet kørerturene til Dortmund/Essen, når firmaet skulle på messe.
Jeg har ikke lyst til en "hu-hej frem og tilbage over weekend" tur.
Jeg har heller ikke lyst til at skulle bruge et par feriedage og en overnatning for at komme på Intermodellbau.
Så alt i alt "vælter jeg ikke ind", fordi jeg ikke vil sætte de nødvendige personlige og økonomiske ressourcer ind på det projekt.
Men det skal sandelig være jer vel undt, for man kan godt se, at det er en stor modeloplevelse.

citat Allan
Det har vi heller ikke. Så udflugten er tur-retur samme dag. Næsten 24 timer fra start til mål. Så ja - man er godt brugt bagefter.
Men jeg har nu altid synes at det var anstrengelser værd. Smag og behag er som bekendt forskellige.
Og til ca. dkk 400/deltager er det ikke ruinerende.

Torben:
Nå, som sagt, jeg har ikke tænkt mig at prøve på at nå konsensus i dette emne.
MEn jeg tror, der brister lidt forudsætninger for den holdning, jeg bliver målt imod. og det har jeg en indbygget modvilje mod at acceptere.
Har jeg ret i, at hvis jeg vil til Dortmund for 400 kr, så skal jeg køre med Flemming ?
I givet fald må der være en øvre grænse for, hvor mange IPMS'ere, der kan "vælte ind" ud fra de forudsætninger, som Allan giver. Hvis Flemming's bil kan rumme 5 passagerer, så må den 6 "indvæltende IPMS'er" da finde på alternativ transport, og så holder budgettet på de 400 kr. da ikke. Så bliver det da en helt anden snak.
Så det, Allan ikke kan forstå, er altså: "Hvorfor kører vi ikke allesammen med Flemming til Dortmund?", hvor det objektive svar, som også Allen forhåbentlig kan forstå er: "fordi det kan vi ikke allesammen".
Og så får jeg via Dan bekræftet min afsky for lange ture på Dass Autobahn. 6 timers kørsel, 6 timers messe og 6 timers kørsel - det bryder jeg mig trafikteknisk bare ikke om, ligegyldigt hvilken hellig gral af fantastiske modeloplevelser, der ligger for enden. :cry:

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: ons apr 23, 2014 10:57 am 
Der må jeg give Torben fuldstændig ret. Med baggrund i mange besøg både i Nürnberg og Dortmund, synes jeg ikke de mange spildte timer på motorvejen er det værd i længden. Vi havde flere overnatninger i Nürnberg og en enkelt i Dortmund med kørsel derned og hjem om natten, så det blev til meget mere end 6 timers messe og prisen røg selvfølgelig også opad.
Få timers søvn inden afgang og så 12 timer i bil og med fast-food som fødeindtag og at være bombet dagen efter, minder om selvpineri.
Jeg synes da det var sjovt at se messen i Dortmund, men da vi jo alle efterhånden har både sæt og hjælpemidler nok, skal vi nok over i afdelingen for pilgrimsrejser for at forstå Allans manglende forståelse. De religiøst tændte forstår jo ikke ateisterne. :mrgreen: Dortmund er nok en messe værd (jvf. Henrik 4.)

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: ons apr 23, 2014 1:12 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Bjørn skrev:
Jeg synes da det var sjovt at se messen i Dortmund, men da vi jo alle efterhånden har både sæt og hjælpemidler nok...
Hilsen Bjørn


Forstår slet ikke den slags udsagn... 'Nok'? Det er jo sådanne fortalelser der ellers kun kommer fra mødre/kærester/koner. Svaret er kort og helt klart: Nej man kan aldrig få nok eller for meget! :mrgreen:

Mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: ons apr 23, 2014 1:42 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Flemming Hansen skrev:
'Nok'? Det er jo sådanne fortalelser der ellers kun kommer fra mødre/kærester/koner.

Nej de kan også komme fra mig. Her tænker jeg dog naturligvis slet ikke på min livsvigtige hobby, men på damesko, dametasker, dametøj, smykker, ure og andre lignende komplet unødvendige og alt for dyre ting.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: tors apr 24, 2014 5:14 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Jeg kunne såmænd nok uden de store problemer klare den økonomiske udgift. April er måske heller ikke for alle specielt mere travl end andre tidspunkter af året.

Det er bare ikke alle og enhver af os forundt uden videre at kunne afse en weekend, til at rakke sammenklemt i en bil ned til Dortmund, for at få begæret efter endnu flere spændende ting, opfyldt. Gjorde jeg det ifb. med en længerevarende ferie i den del af Tyskland, var det en anden sag. Alternativt kunne det måske gøres med fly til Berlin, eller anden nærmere lufthavn og så derefter leje en bil? Men for sølle 1-2 døgn, bliver det nok noget pebret. :|

Jeg må nok erkende at jeg er blevet for lad til den slags vilde spontane indfald, på mine ældre dage....... :oops:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: tors apr 24, 2014 5:29 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Berlin... så er du nok på afveje...

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: tors apr 24, 2014 10:20 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Niels Helge Rønkjær skrev:
Alternativt kunne det måske gøres med fly til Berlin

Du skal vist bede om at få skolepengene tilbage :mrgreen: . I hvert fald omkring undervisning i geografi :mrgreen: .
Problemet med fly er for øvrigt alt det du IKKE må medtage. F.eks typisk ting som maling og sprays.
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Intermodellbau ist geopstået von der tote
Indlæg: man maj 05, 2014 5:26 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Okay, Frankfurt er selvfølgelig nærmere - ca. 160 km længere sydpå i fugleflugtslinie. Leje bil herfra, Dortmund tur/retur; mere udholdeligt. Problemet med maling og spray i håndbagagen, ved jeg godt er no-go. Med mindre man selvfølgelig meget gerne vil hilse lidt nærmere på tyskernes lufthavnspoliti :mrgreen:

Jeg er fuldt ud enig med Allan's holdning vedr. det at føle og holde på en vare, er meget ønskeligt, inden man køber den. Men det kunne være interessant at høre nærmere om hvad det f.eks. er for noget værktøj, du mener ikke kan findes andre steder, som gør det umagen værd at tage på langfart til Dortmund, en gang årligt? Ses der bort fra udviklingen i 3-D printere, synes jeg personligt udvalget af sofistikeret værktøj, kan opleves snart sagt alle steder. Selv i pænt mål, her i Dannevang.


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team