IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 9:25 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: søn jul 06, 2014 6:04 pm 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: søn feb 23, 2014 5:57 pm
Indlæg: 22
Trumpeters KV-85 tårn er - ærgerligt nok - en smule forkert. Tårnets "tag" er symetrisk - men det er modellens mildets talt ikke. Det næste par billder viser en "process" (endnu ikke før til ende).

Tegningen er scaleret fra Neil Stokes bog. Jeg lavede to - tre stykker. En i skala og et par i 1/36 1/37 .... så er det lidt nemmere at følge "outline"

Konstruktiv kritik modtages ...

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Mich


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: ons jul 09, 2014 8:25 am 
Rent umiddelbart ser det da rigtigt ud, men du må åbenbart være den eneste der kender til KV-85, da ingen har reageret på din ombygning/korrektion. Trumpeter kan så ikke have solgt særlig mange til danske modelbyggere.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: ons jul 09, 2014 1:29 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:27 am
Indlæg: 420
Geografisk sted: Vordingborg
Hej

Det har længe været kendt at Trumpeter har kvajet sig med KV-85 tårnet, de fleste har nok opgivet på forhånd, og bygget modellen lige ud af kassen, men man må tage hatten af for Michael, at han som rigtig modelbygger ændrer tårnet til korrekt udførelse.

Som tøsedreng :oops: så venter jeg på at Bronco snart udsender deres KV-85, forhåbentlig med et korrekt udført tårn.

Hilsen
Kjeld


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: ons jul 09, 2014 5:25 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Det er über cool, det er de små ting som gør det.

Få den nu færdig Michael :D

/Carsten


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: tors jul 10, 2014 4:27 pm 
Offline
Udprægede grater

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:45 am
Indlæg: 33
Geografisk sted: Nørresundby
Hej

Har lige kigget på tårnet fra Eastern Express's KV-85 og ifølge Michaels udklip fra biblen er det meget mere korrekt, der er selvfølelig noget med nogle svejsesømme og udbuglingen på venstre side er noget mere makant. Men det er en lettere konvetering end at skære hele tårnet op. Jeg tror til gengæld også det er det eneste gode at sige om EE's sæt. Det er ellers et fint stykke arbejde du har gjort. Så måske er det en mulighed at sætte det tårn over på Trumpeters undervogn? Hvis man er så "uheldig" at have købt EE's sæt før Trumpeter kom med deres.

Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: lør jul 12, 2014 9:39 pm 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: søn feb 23, 2014 5:57 pm
Indlæg: 22
Haløj ....

Først - tak for ros.

@Bjørn. Jeg tror at du har ret i at der ikke er blevet solgt så mange. Sættet fik jo harcore tæsk da det kom og det plejer jo at tage lidt af købelysten.

@Kjeld. Du har - eller rette får - nok ret i at Broncos sæt vil være bedre end Trumpeters. Spørgsmålet er jo så blot om det overhovedet kommer. Det blev - så vidt jeg husker - annonceret allerede ultimo 12 og - igen så vidt jeg ved - har vi endnu tilgode at se blot et par "rammer" ... (eller ??) - Under alle omstændigheder kommer Bronco næppe med en KV-122 og hvis jeg skulle finde på at kaste mig over Trumpeters - ja, så har jeg øvet mig ...

@Carsten. Jo - det er jeg jo så ikke så kendt for - men jeg prøver jo :oops:

@Allan. Ifølge "hid og did" på nettet kan EE's tårn anvendes som substitut for Trumpeters. Men da jeg så et billede af EE's fik jeg det indtryk at kommandørkuplen ragede ud over svejsningerne - og hvis den skulle flyttes kunne jeg ligeså godt gå igang med Trumpeters.

Billede
(Mike Petty AMPS)

Bulen på siden af tårnet (på min model) er egentlig ikke så lille - måske billedet fortegner det lidt men jeg har prøvet at få den samme "vinkel" som på den der står i St Petersborg (Jeg ved godt at det er en prototype ....etc). Det er muligt at modellen skal have yderligere en sjat filler ......

Billede

Billede


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: tors jul 17, 2014 8:07 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Hold da op Michael - var ikke klar du var sådan en skrap modelbygger :D Jeg bøjer mig ydmygt i støvet..... :P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: fre okt 10, 2014 10:48 am 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: søn feb 23, 2014 5:57 pm
Indlæg: 22
Et par småskridt videre - kommentar i nogenlunde rækkefølge:

1) Den lille luge har forkerte låse. Trumpeter har sat dem som på JS-2 - altså ca kl 4 og 6.15 - De skal være som på KV1-S (Lugen ved siden af) og da de allerede har lavet en sådan kunne de have genbrugt. Jeg har sat en lus i udskæringen.

Billede

2) Alle de oprindelige svejsninger er fjernet - det skulle jo gerne være nogenlunde ensartet. Vulsten i overgangen mellem top og bund (egentlig en svejsning) er rettet i overensstemmelse med 1:1 forlægget. Man kan lige skimte lusen i lugen.

Billede

3) Så er de fleste af svejsningerne ved at være på plads - ligeledes udboringerne til de nye låse.

Billede

4) Låsene er sat i - og krogen bag på tårnet er sat på. Modellen bliver en "Late" så krogen er rykket et stykke i forhold til Trumpeters forlæg.

Billede

5 & 6) Støbenumre bag på tårnet. De første numre jeg fik sat på (grønne) forekom mig lige lovlig store så de blev skåret af igen og nogle nye kom på i stedet (grå)

Billede

Billede

Byggeteknisk kritik modtages stadig gerne. Eventuelle fejl og mangler i forhold til 1:1 vil jeg også sætte stor pris på

Mich


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: (Forsøg på) Rettelse af Trumpeters KV-85 tårn.
Indlæg: fre okt 10, 2014 3:22 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Super fedt Michael, pænt skarpt bygget.


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team