IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:01 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: fre okt 24, 2014 5:55 pm 
Offline
Bruger putty over det hele

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:32 pm
Indlæg: 77
Så kommer der en supergod KVG-film der får en release den 13 november i Odense. ...og måske også andetsteds. Vi i Fyenske Modelbyggere skal ind og se den sammen. Det drejer sig om en Sherman KVG med navnet Fury og dens besætning, der er på togt mod tyskerne sidst i krigen. Brad Pitt og Shia LaBeuf er med på rollelisten. Tiger KVGen der spiller med er lånt fra Bovington Tank Museum, så det lover godt :-) God weekend allesammen :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: fre okt 24, 2014 7:44 pm 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 14, 2014 10:16 am
Indlæg: 55
Geografisk sted: Nakskov
Det ku' da godt være man skal en tur i biffen :D
http://youtu.be/-OGvZoIrXpg

_________________
Mvh
Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov

Absolut nybegynder IGEN
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: tirs dec 02, 2014 2:35 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Nå, nu har jeg så set Fury....
Jeg vil undlade at lyde som en af de kulturelitære kritikere fra Politiken og bare konstatere, at det samlet set er noget lort!

Handling: ung fyr bliver assistent driver i Brad Pitts erfarne crew. Han er åh så uerfaren i alle livets forhold og kan da slet ikke finde ud af at slå ihjel. Men vent! Der er mere... Han drikker the hos to tyske kvinder (sammen med alfaderlige Pitt) og ender i kanen med den yngste og smukkeste. 5 minutter senere dør hans unge elskede i et artilleriangreb og NU kan vi så pludselig både drikke sprit og slå ihjel.
Tyndt tyndt tyndt!
Det hele kan bedst sammenlignes med Saving Private Ryan møder Rambo møder Døden på larvefødder.
De to sidstnævnte borger for den ringe handling, umådeholden brug af maskingeværer og klicheer der står i kø.
Når jeg alligevel nævner Private Ryan er det for at give en ide om den research der trods alt ligger bag.
Set med en krigsliderlig modelbyggers øjne er der da noget at hente, men som filmoplevelse er det en stor stor skuffelse.

Mit råd skal derfor være at man IKKE ser denne film i biografen - den er bare ikke prisen værd. Til gengæld kan den streames ganske gratis på http://www.laddanerfilmer.com

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: tirs dec 02, 2014 10:41 pm 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: man okt 13, 2014 6:22 pm
Indlæg: 17
Stormer jeg kan på ingen måde være enig, syntes det er en ganske udmærket film og jeg vil da heller betale for at se i biografen end at se den på en noget tvivlsom streaming tjeneste, hvor producenten aldrig ser en øre for sit arbejde. :wink:

Per


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 2:48 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Kammertonen er tonen enstreget A, som har grundfrekvensen 440 Hz. Dette er den mest brugte frekvens for moderne musik, men i en del klassisk musik bruges frekvenser ned til 436 Hz. Kammertonen er lig A, der er den sjette tone i den diatoniske skala udgående fra tonen C. Grundtone i A-dur og a-mol.

_________________
Henrik Stormer


Sidst rettet af Henrik Stormer ons dec 03, 2014 5:01 pm, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 4:48 pm 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
Kammertonen d'herrer!

Lad os holde os til emnet og ikke hvad der foregår på et andet forum.

mvh.
Lars le Redak - Moderator

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 5:28 pm 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: man okt 13, 2014 6:22 pm
Indlæg: 17
Nu er jeg godt nok forvirret, men jeg kommer jo også fra Jylland, måske derfor :D

Men nu snakkes der pludselig om kammertone og et andet forum ?? Er der blevet slettet et indlæg i tråden eller hva'

Per


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 5:39 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Jep, slettet og ændret. Tænk ikke mere over det....

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 6:36 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: ons mar 04, 2009 10:29 pm
Indlæg: 129
Nu har jeg også set filmen, må sige det var en skuffende omgang.

Historien er meget tynd, næsten ikke eksisterende, kliche fyldt som en Hollywood produktion fra 50’erne. Spændende bliver filmen aldrig, ikke engang kampscenerne kunne fange mig.

Det havde nok været smart at have haft en militær rådgiver af en eller anden slags med da man skrev filmen. Listen over ting som man aldrig villle have gjort er lang, meget lang. Man behøves ikke have den mindste militære interesse for at se de åbenlyse latterlige scener.

En flot film som med modelbygge øjne kunne give noget inspiration. Men en kedelig omgang Hollywood uden handling og uden historie, sikke en skam.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 6:48 pm 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: tors apr 17, 2014 9:56 pm
Indlæg: 9
Carsten B skrev:
Det havde nok været smart at have haft en militær rådgiver af en eller anden slags med da man skrev filmen.


Fra produktionen af filmen:
Gary Lane · military wardrobe advisor
Kevin Farrell · military/plot advisor
Rob Lihani · military technical advisor
David Rae · military advisor: tank/infantry
Ian Sandford· military and technical advisor

;)


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 7:45 pm 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
Tak for inputtet om de militære rådgivere Jakob og tak til Henrik for at holde sig til kammertonen A.

Gary Lane er håbløst at slå op på nettet, det er en massebetegnelse, men ud fra IMDB (Internet Movie Database) så har han tidligere beskæftiget sig med uniformer i div. film og serier.

Rob Lihani: Lihani served six years of active duty with the United States Air Force Combat Camera Service. As Captain, he led the Combat Camera team during the invasion of Panama in December 1989.

Kevin Farrell: Der er både en skuespiller og en katolsk biskop med det navn. Men mon ikke det er denne herre: Colonel Kevin W. Farrell
Colonel Kevin Farrell is West Point’s lead historian regarding the Eastern Front of World War II. He also holds two master’s degrees and a doctorate in modern British history. He has experienced armored warfare personally while commanding units in three major conflicts. He is a holder of the Bronze Star, the Meritorious Service Medal with six Oak Leaf Clusters, and the Combat Action Badge. Vi taler om Irak og Afghanistan konflikterne.

David Rae: David Rae served in the British Army for 22 years. He retired as a warrant officer and regimental sergeant major—but not before completing four tours in Bosnia, one in Iraq and three in Afghanistan. His specialty was armored reconnaissance. Now, he works on movies.

Ian Sandford er formodentligt ham her: Ian Sandford joined 10 PARA in 1990 and then transferred to 3 PARA in December 1991 serving in No 6 Platoon, B Coy. While with 3 Para he was part of a spearhead deployment to Northern Ireland in 1992, and served on two tours in Kenya.

Men en ting er at de tilsammen har rigtigt mange års erfaring som soldater, hvis forfatteren og instruktøren har et plot der er "for tyndt". Hertil skal det så siges at jeg ikke selv har set filmen. Tror jeg venter til den ender på TV.

mvh.
Lars le Redak

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: ons dec 03, 2014 8:55 pm 
Offline
Klisterfingre

Tilmeldt: man okt 13, 2014 6:22 pm
Indlæg: 17
Gary Lane var også military wardrobe advisor på Inglourious Basterds.

Per


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: tors dec 04, 2014 9:05 pm 
Offline
Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 16, 2006 4:56 pm
Indlæg: 336
Geografisk sted: Hareskov
Jeg er mest enig med Per. Jeg tror, jeg har set de fleste krigsfilm, og efter min mening er Fury i den ok ende - om end ikke oppe i toppen; jeg kan godt finde en halv snes krigsfilm, der er bedre.

Beskrivelsen af de slagne tyske civile og de mange scener inde i kampvognen er et plus for filmen.

Hilsen
Peter

_________________
http://www.flyvemuseum-vl.dk - http://www.dc3vennerne.dk - http://www.danfly.dk
http://www.olerossel.dk - http://www.flyvehistorie.wordpress.com


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Kampvognsfilm !!!!
Indlæg: søn jan 11, 2015 2:04 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
I Norge skal de have fået premiere på en tv serie fra krigens tid - "Kampen om tungvattnet" - et emne kendere måske kan huske tidligere har været lavet som biograffilm af Hollywood med bla. Kirk Douglas i hovedrollen.

Den norske udgave har også fået hårde ord med på vejen, hvad angår historiske forkerte facts, af bla. en norsk militær rådgiver og folk fra militærhistoriske museums. Et greelt eksempel skal være at nogle af de engelske bombeflybesætninger, som uden held forsøgte at bombe fabrikken fra luften, efter deres tilfangetagelse, brutalt bliver henrettet ved deres nødlandede maskine, uden at først blive taget ind til krigsforhør.

De historiske facts er efter sigende, at de helt sikkert blev ført til forhør (og torteret?) og først derefter skudt. Men sikkert for spændingens skyld og måske for ikke at lave for mange "sidespring" i tvudgaven, har instruktøren brugt sin kunstneriske frihed, til at gøre kort proces: fakta er at de blev skudt - mellemspillet springer vi let og elegant henover :roll:


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team