IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 9:55 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: tirs jan 26, 2016 1:53 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Uha uha. Så kom der sgisme en model ud af det blå. Den havde jeg ikke lige set komme. En Eagle fra Space 1999 - eller bedre kendt som Månebase Alpha i Danmark. En kult TV serie fra sen 70'erne. Den helt store helt i serien var rumfartøjet Eagle. Den har man i årevis kunnet får fra Airfix og MPC i noget der minder om 1:72. Et håbløst stykke legetøj selv i datidens målestok.

Men nu kommer den gud hjælpe mig i en 22 tommers udgave (ca. 1:48) baseret på den rigtige studieudgave der som det i datidens standard var bikset sammen af en hel masse byggesæt og diverse rør og hvad ved jeg.

Come to daddy!

Billede
Billede

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: ons jan 27, 2016 7:33 am 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 14, 2014 10:16 am
Indlæg: 55
Geografisk sted: Nakskov
Jep, den røg lige ind på ønskesedlen :-)

_________________
Mvh
Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov

Absolut nybegynder IGEN
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: ons jan 27, 2016 5:11 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: fre nov 25, 2005 7:52 pm
Indlæg: 117
Geografisk sted: Glostrup
Ak ja, gode gamle Barnemåsen Alpha. Ren nostalgi!

Men en model der bliver 56 cm lang, det er altså seriøst.

Mvh Torben Sørensen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: tors jan 28, 2016 9:59 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Somebody call the fashion police.....

Billede

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: tors jan 28, 2016 10:02 am 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 14, 2014 10:16 am
Indlæg: 55
Geografisk sted: Nakskov
Henrik Stormer skrev:
Somebody call the fashion police.....

Billede


Det var vist toppen af poppen dengang i '70'erne :D
Håber dog ikke at det kommer igen..

_________________
Mvh
Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov

Absolut nybegynder IGEN
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: tors maj 26, 2016 5:02 pm 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 14, 2014 10:16 am
Indlæg: 55
Geografisk sted: Nakskov
Så var UPS lige forbi arbejdet med en lille pakke på 2½kg fra MBK henne i Tyskland :lol:

Billede

Så er der lidt til en regnvejrsdag :D

_________________
Mvh
Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov

Absolut nybegynder IGEN
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: tors maj 26, 2016 10:31 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Siger noget om hvor meget kult den serie har når man så mange år efter udgiver en så stor og dyr model.
En serie der ikke er glemt - det er der så mange andre der er. Gerry & Sylvia Anderson stod bag den serie - blandt mange andre tilsvarende serier som f.eks UFO og Joe 90 og andre vi som danskere ikke rigtig kunne følge med i. UFO blev dog vist i tysk TV og det kunne jeg dengang følge med i. Og den serie gik rent ind. Man ville faktisk lave en ny sæson af UFO med mere og større hardware - men så kom ideen med en ny serie med månebase Alpha. Især fordi det gjorde det muligt at sælge en helt masse nyt merchandise når det nu var en ny serie. Jeg havde en lille karriere som bydreng i en legetøjsforretning i Fredericia med en stor hobbyafdeling og jeg husker at Airfix Eagle 1 var et af de mest solgte byggesæt i hobbyafdelingen.
Det var omkring 1976. Det gør dog ondt at huske tilbage til de fantastiske plastdage hvor hobbyafdelingen (som mest var byggesæt) udgjorde 1/3 af den totale omsætning og byggesæt var noget alle købte. Ja - sikke nogle gyldne tider hvor der var så stor en interesse for at bygge plastsæt. Det var dengang. Den store nedtur kom så nogle år efter - da begyndte computerspil at overtage og byggesæt blev mere og mere trængt i baggrunden. Jeg stod så tilbage og kunne se den ene plastbutik efter den anden kollapse. Listen er uhyggeligt lang.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: fre maj 27, 2016 11:22 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
computerspil skal altså ikke have skyld for det hele.
nedturen startede i begyndelsen af 70'erne med olieprisens himmelspring og efterfølgende prisstigninger på plastik.

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: fre maj 27, 2016 4:50 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Nu kan man altid være uenige om hvornår nedturen startede. Det er rigtigt at prisen på plastbyggesæt steg betragteligt ovenpå oliekrisen. Men jeg husker stadig 70'erne som de gyldne år. Husker jeg i forbindelse med en ferie på Sjælland i 1978 havde en dag i København hvor jeg på egen hånd tog rundt og besøgte de forskellige hobbyforretninger jeg lige kunne finde ud af telefonbogen. Jeg husker stadig tydeligt dagen - det var en ren dag i paradis med alle de fantastiske hobbyforretninger. Jeg var helt og aldeles åndeløs over det paradis der ventede i 1981 hvor jeg flyttede til Lyngby for at læse (det kaldte man det dengang).
Og jeg fik hurtigt et overblik over alle de fantastiske hobbybutikker man kunne besøge - selv om der allerede i 1981 var færre af de gode end mit besøg i 1978. Men jeg var samtidig vidne til en periode hvor den ene guldforretning efter den anden forsvandt. Jeg husker perioden op gennem 80'erne og 90'erne som "elendig" - det gik altid kun den forkerte vej med de gode forretninger. Når jeg tænker på fantastiske forretninger som Hobbyhjørnet ude ved Rigshospitalet - Smiths ved Buen - Hobbytime tæt ved Magasin - Rødovre hobby på Roskildevej - der var masser - masser. Og dengang var jeg ofte ude hos kunder i provinsen og besøgte i den forbindelse altid de mange fede hobbyshopper der lå rundt om i provinsen.
Superguldet var hobbyforretningen på Vesterbro i Odense, ham i Esbjerg og Normans i Aarhus. Men der var mange mange andre. Men de er alle stort set længe lukket. Det kan vi selvfølgeligt et langt stykke af vejen takke os selv for med al den handel på nettet. Men interessen for vores hobby og dermed antallet af kunder er jo samtidig kun en skygge af de gyldne dage. Desværre.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Eagle 1 fra Space 1999
Indlæg: fre maj 27, 2016 9:18 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tirs maj 31, 2005 9:07 pm
Indlæg: 147
Geografisk sted: Roskilde
Nedturen startede for ca. 13 eller 14 milliarder år siden.


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team