IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 2:42 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dragon’s Tiger I
Indlæg: lør jun 25, 2005 9:59 am 
Hver gang Dragon annoncere en nyhed, klapper modelbygger verden over i deres små hænder, så meget at jorden er tæt på at blive slået ud af kredsløb. Neej se der er æts i æsken, - ih og åh!
Jeg er selv mere end EN gang blevet revet med af -ih og åh. Men kun blevet skuffet. Dårlig passform og sjusk, beslag som tydeligt er vendt forkert, udkaster mærker på tåbelige steder osv osv. Og nu Dragon’s nyeste hit -MEGA svejsninger, selv de minste svejsninger på små detaljer er tykke som overarmen på en murerarbejdsmand.

Nu må Dragon’s første Tiger I være landet rundt omkring. Så lyder mit spørgsmål, er der nogen her hjemme som faktisk har bygget Dragon’s Tiger I. Som kan fortælle om det er lort eller -ih og åh, og se æts..

Carsten


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: lør jun 25, 2005 12:32 pm 
Hehehe sikke en vred ung mand vi har med at gøre her ........ nå hva jeg har sgu selv haft mine dårlige erfaringer med omtalte producent.

Og nej jeg har ikke fået mine fingre i omtalte sæt, men det har jeg så sandelig tænkt mig at få. Jeg har kun hørt godt om det ( lige med undtagelse af byggevejledningen, men hvad skal man også med den ) nu er jeg selv pasioneret Tiger mand, med en hel del Tiger sæt bag mig så jeg glæder mig til at se det.


Top
  
 
 Titel: Jeg har omtalte Dragon sæt!
Indlæg: tirs jul 12, 2005 12:24 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Hej Carsten
Jeg har hjemtaget indkøbt i Munster til 27.95 Euro omtalte Dragon Tiger 1
så hurtigst muligt så vil jeg prøve at skrive lidt om den, Jeg kom hjem i går aften(mandag), så jeg har kun lige fået åbnet æsken!!
Første indtryk er absolut af det bedre, der er gjort noget ud af det..
så "afvent tålmodigt" :wink:

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tirs jul 12, 2005 8:01 pm 
Beklager Dan !! Tålmodighed er ikke en dyd vi besider. Vi vil MEGET gerne have en førstehånds rapport så hurtigt som muligt. Jeg har selv lige bestilt Dragons nye King Tiger, men skal helt sikkert også have denne model på et tidspunkt.
Foresten !! Hvad lavede du i Munster ??? Var du på panser museum ?? I så fald, havde de så stadig Sturmtigeren på udstilling ??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: fre jul 15, 2005 12:27 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Så Har jeg lidt nyt ang denne model. :D
Jeg har brugt lidt tid på at undersøge om Dragon holder i målet og passer sammen, dette er ikke at betragte som en anmeldelse men bare lidt løse betragtninger ang. deres "super Tiger", Allerførst så vil jeg overordnet kalde det et overordentligt godt og gennemtænkt byggesæt. De angiver den som en 3 i en sæt dette holder næsten man kan bygge tre forskellige typer af denne meget tidlige variant en med snorkel, en med en Pz III tårnkasse fra sPzabt 502 og en med to tårnkasser placeret på hver side af tårnet også fra sPzabt 502. så meget for tre varianter!! :?

Jeg har indtil nu undersøgt for pasform og byggevenlighed:
Det første man skal vende sig til er plasticmaterialet det er lidt underligt- lidt vinylagtigt, det opfører sig som alt andet plastic, med undtagelse at det er en del blødere og det kræver en skarp kniv; men man kan skrape,slipe og modellere som altid.

Jeg har vedlagt nogle billeder af hvad jeg indtil nu har nået at bygge
Billede
Billede
Billede
Som man kan se så har Dragon lavet et fint stykke arbejde ,jeg kan især godt lide udluftningen af kølerne under siden - fine detaljer. :)
Selve kølerne er som seperate dele som man bygge åbne hvis man lyster
det ser meget gennemført ud!

Billede
Billede

En lidt dum ting er måden som de bevægelige torsionsstænger skal samles på dette skal ske inde i en rørgennemføring for hver torsionsstang ikke særlig smart :oops:
Billede
Billede
Læg mærke til den fine pasform på frontpladen og de pæne svejsninger, de er meget fint graveret absolut fineste klasse :D
Billede
Jeg har endnu ikke nået at se på blenderinger til kanonen som der er ialt fire forskellige af det er lidt forvirrende jeg har heller ikke fået kigget på deres såkalte magic tracks for mig at se alm bælter til sammenlimning, der er en "skabelon" med for at få det rigtige "hæng" på bælterne
Overordnet så er der flere steder valgmuligheder for om man vil detaljere ekstra f. eks så er værktøjet med og uden beslag disse kan så laves i æts som selvfølgeligt medfølger, der er klardele så man kan bygge kommandørlugen med glas og seslissen til køreren ligeledes med glas- ganske fint :)
Som bonus i sættet medfølger to figurer der filmer og fotograferer, de ser meget fine ud; men noget vinylagtige :cry:
Der medfølger også en lille æske med div små superdetaljer, drejet løb i aluminium en spand div ammunition i mæssing små detaljer til Bosch lygterne som kan monteres på de to forskellige måder som findes i den tidlige model højt og lavt, desuden så får men to versioner træk-øjer rund og firkantet.

Summa sumarum så har Dragom så absolut lavet en top model i dette sæt, som jeg klart kan anbefale til alle Tigerfans :D :D
Lige en advarsel til sidst så hold øje med prisen på modellen, Jeg har set den i Paris prissat til 40 euro officiel pris er 34 euro, jeg var heldig at finde den i Munster til 27,95 euro... :!:

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: fre jul 15, 2005 12:56 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Hej Thomas
Ja de har stadig Sturmtigeren på udstillingen, jeg har taget temmelig mange billeder af de forskellige køretøjer både fra Munster og fra Saumur
jeg skal bare lige have fundet på en løsning med at linke til billeddatabasen, jeg har ikke nok plads på min hjemmeside, så lige nu skal jeg overveje hvordan dette gøres :)

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: fre jul 15, 2005 8:53 am 
Det lyder som om jeg godt kan bruge lidt af mine lommepenge på den model. Tak Dan, for den brugbare anmeldelse.

Mvh
Carsten


Top
  
 
 Titel: Dragon`s nye Tiger
Indlæg: tirs jul 19, 2005 4:53 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:27 am
Indlæg: 420
Geografisk sted: Vordingborg
Hej :D

Inden i tager et nyt forbrugslån, for at kunne købe Dragons tigere
så kik lige her.

Her er et par anmeldelser fra nettet.

http://www.armorama.com/modules.php?op= ... ent&id=997

http://tiger1.info/topicIndexEN.html

med venlig hilsen
Kjeld Pedersen


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tirs jul 19, 2005 10:54 pm 
Okaaay! så er den ged vist barberet.

Mon også manden bag, http://tiger1.info/topicIndexEN.html, får tid til at bygge model?

Godt brugbart link, tak!

mvh
Carsten


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team